شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

استقبال باشکوه مردم لارستان از شهید گمنام

میلاد لارستان: عصر امروز پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص‌شده مورد استقبال باشکوه مردم شهیدپرور لارستان قرار گرفت.

عصر امروز پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص‌شده مورد استقبال باشکوه مردم شهیدپرور لارستان قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان؛ عصر شنبه ۲۰ شهریور ماه ۹۵ برابر اعلام برنامه از پیش تعیین‌شده مردم ولایتمدار و شهیدپرور لارستان با تجمع در مسجد امام حسن عسکری (ع) در ورودی شهر لار از پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص‌شده استقبال باشکوهی کردند.

در ابتدای ورود پیکر مطهر، حاضران که اکثر آنان جوانان و نوجوانان دختر و پسر نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی بودند، در کنار رزمندگان، پاسداران، بسیجیان، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم با گلاب‌پاشی، صلوات و پخش گل استقبال کردند.

سپس پیکر مطهر به سمت حرم مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان انتقال یافت و پس از نماز مغرب و عشا با حضور گسترده مردم و زائران مراسم شبی با شهدا برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام پرویز جهان‌بین از روحانیون جوان شهر لار با اشاره به قضایای صدر اسلام تاکنون اهمیت ولایتمداری، اخلاص و ایثار را در جملاتی کوتاه شرح داد و گفت: دفاع از کشور و حریم اهل‌بیت(ع) یک تکلیف الهی است.

وی بابیان اینکه دفاع از مظلوم در برابر ظالم از تأکیدات خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) است، افزود: برخی‌ها درصدد هستند رشادت‌های رزمندگان در کشورهای سوریه، عراق، یمن و غیره را زیر سؤال ببرند.

جهان‌بین تصریح کرد: در پاسخ به این یاوه‌گویی‌ها باید گفت که اگر رزمندگان در این کشورها در مقابل تکفیری‌ها که به نیابت از عربستان و آمریکا در حال جنگ هستند، ایستادگی نکنیم، باید در خاک خودمان شاهد جنگ و خونریزی باشیم.

این مراسم با عزاداری، روضه‌خوانی و سینه‌زنی توسط مداحان به پایان رسید.

به گزارش میلاد لارستان، مراسم معنوی روز عرفه در جوار پیکر مطهر این شهید گران‌قدر و شهدای هشت سال دفاع مقدس لارستان در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

همچنین علاوه بر لارستان با حضور شهدای گمنام در ۹ نقطه شهرستان‌های شیراز، آباده، اقلید، داراب و فسا دعای عرفه برگزار می‌شود.

این شهدا پس از حضور در روز عرفه در نقاط مختلف استان فارس برای انجام آزمایش‌های ژنتیک و شناسایی به ستاد مرکزی شهدا در تهران منتقل می‌شوند

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین