جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
امام جمعه لار در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرستان:

مسئولیت وسیله‌ای برای خدمت است

امام جمعه لار در نشستی با حضور اعضای شورای اسلامی لارستان طی سخنانی شوراهای اسلامی را «تجلی حضور و دخالت مردم در امور کشور» دانست و تأکید کرد: شوراها باید…

امام جمعه لار در نشستی با حضور اعضای شورای اسلامی لارستان طی سخنانی شوراهای اسلامی را «تجلی حضور و دخالت مردم در امور کشور» دانست و تأکید کرد: شوراها باید مورد احترام واقع شده و ارج نهاده شوند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهرستان لارستان؛ سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهرستان لارستان در حضور اعضا و  با تشریف فرمایی حجت الاسلام والمسلمین موسوی خرم امام جمعه لارستان همراه بود.

در این دیدار امام جمعه لار ضمن برشمردن موارد گوناگون مشورت در سیره رفتاری پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: آن حضرت عقل کل بودند و نیازی به مشورت نداشتند اما با این وجود با اصحاب خود مشورت می‌کردند. وی ادامه داد: ایشان می‌خواستند با این کار الگویی رفتاری برای مردم و حاکمان جامعه اسلامی فراهم کنند تا در شرایط مختلف و حساس، کارها را با شورا و مشورت پیش ببرند حتی اگر در مواردی با شکست روبه‌رو شوند.

امام جمعه لارستان اهمیت شوراها را فراتر از سخنرانی و خطابه توصیف کرد و با اشاره به یکی از اصول قانون اساسی که این نهاد را از «ارکان» اصلی تصمیم‌گیری کشور خوانده، روند کلی حرکت شوراهای شهر و روستا را تکاملی و رو به جلو  دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم کمبودها و مشکلاتی که وجود داشته و شوراها در بعضی جاها مورد کم توجهی واقع شده‌اند، روند پیشرفت آن از دوره اول تاکنون به روشنی دیده می‌شود.

حجت الاسلام موسوی ضمن نقدی به نگاه کلی موجود در نظام‌های سکولار و لیبرال سرمایه‌داری غرب، هدف پذیرش مسئولیت‌ها در نظام اسلامی را «خدمت به مردم» عنوان کرد و افزود: نکته جالب توجه در اکثر روایات دینی ما این است که تأکید نبی مکرم اسلام و ائمه (ع) بر اهمیت خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آنان بسیار بیشتر از سفارش به عبادت و نماز است.

wwq-614x380

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در بخش دیگر سخنان خود، رسیدن به سیادت علمی و فرهنگی را برای جهان اسلام قابل دسترس دانست و با تأکید بر جامعیت قرآن و دین نبوی، اظهار داشت: قرآن با ظرفیت بالایی که دارد می‌تواند پایه‌های یک تمدن باشکوه اسلامی را بنا نهد، اما این مهم نیازمند اتحاد و برادری همه علمای اسلام به دور از خباثت‌های دشمنان است.

وی با اشاره مجدد به برخی آیات و روایات در مورد مشورت، تأکید کرد: مشورت جدا از اینکه برکات اجتماعی و سیاسی دارد یک برکت اخلاقی نیز برای انسان دارد و او را از «استبداد» دور می‌کند. امام جمعه لارستان سپس سخنی از مقام معظم رهبری را مورد اشاره و تأکید قرار داد و گفت: در نگاه دین ما مسئولیت طعمه نیست بلکه وسیله‌ای برای خدمت است؛ شما که هر صبح با قصد قربت سر کار حاضر می‌شوید هر لحظه که مشغول خدمت به مردم هستید برایتان ثواب عبادت نوشته می‌شود.

حجت الاسلام موسوی احترام به شوراها را احترام به اراده مردم خواند و در پایان از اعضای شورای شهرستان خواست تا ارتباط خود را با دفتر امام جمعه و دیگر نهادها و ادارات بیشتر کنند.

وی در پاسخ به درخواست برخی اعضا، ضمن تشکر از آقای موحدی برای برقراری این نشست مشترک، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت و بر اساس برنامه‌ای مدون بتواند در شهرها و بخش‌های لارستان حضور یابد و همچنین مشکلات و کمبودها را به گوش مسئولان شهرستان برساند.

در آغاز نشست موحدی رئیس شورا در سخنانی با اشاره به جلسات مختلف برگزار شده طی یک ماه گذشته، از دیدار خود با نماینده مردم در مجلس (در تهران) خبر داد و تأکید کرد: در آن دیدار دو  پیگیر نامه‌ها و خواسته‌های شورای بخش‌ها و شهرها بودم و به دکتر جعفرپور گفتم که ما در شورای اسلامی شهرستان می‌توانیم بازوی کمکی برای شما بوده و ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

در ادامه  نمایندگان شوراهای اسلامی بخش‌ها و شهرهای لارستان نیز بر ضرورت توجه و حساسیت نسبت به سرشماری آتی نفوس و مسکن در همه شهرها و روستاها تأکید کردند.

یکی از اعضای شورای شهرستان نیز در سخنان خود مسأله «اشتغال» در کل لارستان را بسیار مهم دانست و تأکید نمود: شوراها باید تا آنجا که می‌توانند در حل مسأله اشتغال جوانان کمک کنند و برای این کار باید خیرین و سرمایه‌گذاران را به این سمت هدایت نمایند.

2e-614x389

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین