جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اجرای کمربند حفاظتی در اراضی منابع طبیعی لارستان

میلاد لارستان: رئيس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از احداث ۴۱ هزار و ۱۳۲ متر کمربند حفاظتی در حد و مرز اراضی ملی با مستثنیات قانونی اشخاص در شهرستان لارستان خبر داد.

رئيس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از احداث ۴۱ هزار و ۱۳۲ متر کمربند حفاظتی در حد و مرز اراضی ملی با مستثنیات قانونی اشخاص در شهرستان لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اداره كل منابع طبيعي فارس، منصور رضایی افزود: با اجرای این کمربند حفاظتی در مرز اراضی ملی و مستثنیات، ۳۸۵ هکتار از اراضی و پوشش‌های ارزشمند طبیعی از تصرف احتمالی سودجویان در امان مي‌ماند.

وي با بيان اينكه با اجراي اين اقدام، ۶۰ هکتار از اراضی ملی لارستان نیز از دست متصرفان خارج و به دولت باز گردانده شد، گفت: اعتبارات لازم برای اجرای این کمربند از محل کمک‌های مردمی، خود یاری‌ها و كمك‌هاي خیرین تامین شده است.

رضایی افزود: اجرای این پروژه با مشارکت مردم در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی و با هدف جداسازی اراضی ملی از مستثنیات و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، جلوگیری از اشتباهات اشخاص در تصرف اراضی ملی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو در این اراضی انجام شده است.

وی گفت: اجرای کمربند حفاظتی در لارستان با استفاده از روش‌های حفر کانال و ایجاد خاکریز تثبیت، فنس کشی و حصار سیمی در مکان‌های مشخص انجام شده و ضريب حفاظتي را ارتقاء بخشيده است.

رضایی جلب مشارکت مردمی را یکی از رموز موفقیت اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان دانست و گفت: طی سه سال گذشته نیز ۱۱۱ کیلومتر کمربند حفاظتی در اراضی ملی شهرستان لارستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه احداث پروژه کمربند حفاظتی با توجه به اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی در این شهرستان امری اجتناب ناپذیر است، گفت: تحقق رویکرد مشارکتی با اجرای سیاستهای کلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی با تعامل مردم و در برابر افراد فرصت طلب و سودجو از مهمترین اهدف اجرای پروژه کمربند حفاظتی بوده است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین