چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

کانونهای فعال مساجد در منطقه لارستان را بهتر بشناسیم

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با اشاره به فعالیت ۷۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان لارستان، گفت: از ۷۵ کانون فعال در مساجد…

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با اشاره به فعالیت ۷۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان لارستان، گفت: از ۷۵ کانون فعال در مساجد شهرستان لارستان ۴۸ باب شهری و ۲۷ باب روستایی است. رضا باقری یادآور شد: ۲ کانون تخصصی در رشته های سرود و تبلیغات و انتشارات در کانون های مساجد لارستان فعالیت گسترده دارد و سه خانه نور نیز فعالیت ها و برنامه های قرآنی را در رشته های مختلف اجرا می کند.

وی افزود: در تابستان ۹۵ طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد لارستان با عنوان طرح «آسمانی ها» به صورت منسجم اجرایی شد. سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس تاکید کرد: در این طرح جذاب و مفرح با نگاه کلان به آموزش‌ مهارت های دینی، علمی، ورزشی سعی شده ضمن ایجاد تابستانی شاد برای جوانان و نوجوانان مومن مسجدی در انتها با مهارت افزایی آنها بتوان سال تحصیلی موفقی برای آنان رقم زد. وی ادامه داد: این طرح شامل بیش از ۲۰ نوع کلاس مختلف قرآنی، اخلاق، احکام، ورزشی، علمی، تفریحی و اردویی است که با همکاری پایگاه های بسیج مساجد اجرا می شود. باقری با اشاره به فعالیت پنج کانون فرهنگی و هنری در مساجد دانشگاهی لارستان، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت می توان برای اجرای برنامه های مختلف با حضور اساتید و دانشجویان استفاده کرد.

وی، تاسیس چهار کانون ویژه در مصلا های نمازجمعه لارستان را ظرفیت ارزشمند دیگری دانست که می توان از آن برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی استفاده کرد و گفت: این کانون های فرهنگی و هنری در مصلی نمازجمعه لارستان، جویم، بنارویه و بیرم راه اندازی شده است که برنامه های مختلفی را در طول سال اجرا می کنند.

 محمدرضا شرف پور، مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد امام جعفر صادق (علیه السلام) لارستان با اشاره به فعالیت تخصصی این کانون در رشته سرود، گفت: سعی شده است تا برای تشکیل گروه سرود توانمند برنامه ریزی شود و با استفاده از استودیوی تخصصی با تولید آهنگ های انقلابی و اسلامی در ترویج فرهنگ ناب اسلامی گام برداریم. وی، زبان هنر را نافذ ترین زبان برای هدایت جوانان و نوجوانان دانست و افزود: سرود هنر مفرحی است که با آن می توان بسیاری از ارزش های اسلامی و ایرانی را به نسل جوان منتقل کرد که در این راستا تولیدات کانون در برنامه های مناسبتی ملی و مذهبی اجرا می شود و تاکنون چندین مقام استانی و کشوری را کسب کرده است.

قاسم زبرجدی، مدیر کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهر لطیفی لارستان نیز با تاکید از استفاده از علایق نوجوانان و جوانان در جذب آنان به مساجد، خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه های ورزشی را برای این قشر در طول تابستان برنامه ریزی و اجرا کردیم که بسیار مورد استقبال واقع شد به طوری که این برنامه ها در طول سال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

 حامد یگانه، مدیر کانون فرهنگی و هنری ولایت مسجد امام جعفر صادق (علیه السلام) روستای کورده لارستان نیز که از موفق ترین کانون های روستایی استان به شمار می رود، گفت: در زمینه تبلیغات و انتشارات در مناسبت های ملی و مذهبی بروشور هایی طراحی و توزیع شده است. وی با اشاره به برنامه های ویژه فصل تابستان کانون،خاطرنشان کرد: این برنامه ها در رشته های مختلف برگزار شد که با استقبال روبرو بود.

حجت الاسلام قاسم صداقت، امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد امام سجاد (علیه السلام) بیرم نیز با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت تابستان «آسمانی ها» در این کانون، گفت: همزمان با برگزاری برنامه های تابستانه کانون، حلقه های معرفت در ماه مبارک رمضان به منظور ارتقاء بصیرت و آگاهی جوانان و نوجوانان و اعضاء هیئات مذهبی، ایجاد و گسترش فضاهای معنوی و اسلامی، رشد و تقویت فضایل اخلاقی، تبیین احکام و ارزش های اسلامی تشکیل شده است. وی، حلقه های معرفت را از مهم ترین برنامه های طرح اوقات فراغت دانست و تاکید کرد: این حلقه ها با هدف خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمنان، بصیرت افزایی، ارتقاء سطح معلومات و آگاهی اعضای کانون، فراهم کردن بستر مناسب برای گفت و گو و تبادل نظر جوانان پیرامون مباحث عقیدتی و اخلاقی در زمینه های مختلف دینی و فرهنگی و احکام اجرا شده است.

امیر فخرایی پور، مدیرکانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (علیه السلام) مسجد جامع بیرم شهرستان لارستان نیز ضمن تشریح برنامه های تابستانه کانون، گفت: کلاس مهارت های زندگی و تفسیر قرآن همه روزه در مکان حسینیه جامع برگزار شد. وی افزود: همچنین برنامه های متنوع و سرگرم کننده دیگری نظیر پخش فیلم و انیمیشن های مذهبی، فوتبال، مسابقات تنیس روی میز نیز در فصل تابستان اجرا شد.

علی جعفری، مدیر كانون فرهنگی و هنری موعود مسجد امام خميني (ره) شهر بيرم شهرستان لارستان با اعلام برنامه های فصل تابستان این کانون گفت: كارگاه آموزش خانواده جهت برادران و خواهران از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با سخنراني حاج آقا عباسي برگزار می شود. وی با اشاره به محفل جزء خوان قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، ادامه داد: این محفل هر شب از ساعت ۲۱ الی ۲۲ با حضور اقشار مختلف مردم با تلاوت قاریان مسجد و شهرستان در حال برگزاری است.

گزارش: محسن تورع- خبرگزاری شبستان

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین