سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 21
رئیس اداره محیط زیست لارستان

منطقه حفاظت شده هرمود لارستان میزبان پرندگان کمیاب دنیا

میلاد لارستان: رئیس اداره محیط زیست لارستان با بیان اینکه پرنده های مهاجر منطقه حفاظت شده هرمود این شهرستان از نوع پرندگان حفاظت شده در سطح دنیا و گونه های نادر هستند، گفت: این پرندگان بدلیل امنیت بالای حاکم در منطقه برای زمستان گذرانی به لارستان مهاجرات می کنند.

رئیس اداره محیط زیست لارستان با بیان اینکه پرنده های مهاجر منطقه حفاظت شده هرمود این شهرستان از نوع پرندگان حفاظت شده در سطح دنیا و گونه های نادر هستند، گفت: این پرندگان بدلیل امنیت بالای حاکم در منطقه برای زمستان گذرانی به لارستان مهاجرات می کنند.

خدانظر انصاری در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با بیان اینکه منطقه حفاظت شده هرمود ۲۰۷ هزار هکتار وسعت دارد، اظهار داشت: در منطقه حفاظت شده لارستان گونه های جانوری از قبیل قوچ و میش لارستان، کَل و بُز، آهوی جبیر، پلنگ، گرگ، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، شغال و روباه وجود دارد.

وی با ابراز نگرانی از آسیب پذیری و در خطر بودن برخی از گونه های منطقه حفاظت شده لارستان مثل پلنگ، افزود: برای حفظ و افزایش تعداد این گونه های جانوری نیاز به آموزش جوامع محلی و ساکنین حاشیه مناطق حفاظت شده است.

رئیس اداره محیط زیست لارستان با ابراز خرسندی از آرام بودن منطقه حفاظت شده هرمود، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون فقط یک مورد تخلف ارتکاب به شکار مشاهده شده که خوشبختانه با هوشیاری محیط بانان قبل از انجام شکار فرد متخلف دستگیر و تحویل دادگاه شد.

انصاری تصریح کرد: برابر آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۴ تعداد ۷۱۴ رأس قوچ و میش لارستان، کَل و بُز ۵۷۰ رأس و آهوی جبیر ۲۲۳ رأس، پلنگ ۳ قلاده، گرگ ۷، کفتار ۴، کاراکال ۵، گربه وحشی ۷ و تعداد شغال و روباه بیش از ۴۰  تا برآورد شده است.

این کارشناس محیط زیست بیان کرد: در متن و حاشیه منطقه حفاظت شده هرمود لارستان، روستاهای کهنه، هرمود، زاهدمحمود، علی آباد و اِوه وجود دارد.

مسئول اداره محیط زیست لارستان با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده هرمود این شهرستان پذیرای پرندگان بومی و در برخی از فصول سال میزبان پرنده های مهاجر است، ادامه داد: پرنده های بومی شامل کبک، تیهو، باقرقره، عقاب مارخور، عقاب طلائی و غیره می شود.

وی با بیان اینکه پرنده های مهاجر منطقه حفاظت شده هرمود لارستان از نوع پرندگان حفاظت شده در سطح دنیا و گونه های نادر هستند، افزود: پرنده های مهاجر منطقه حفاظت شده هرمود لارستان را می توان هوبره، انواع پلیکان ها مثل پلیکان پا خاکستری، انواع دُرنا و غیره به دلیل امنیتی که در منطقه حاکم است برای زمستان گذرانی به این محل مهاجرات می کنند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین