شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4
با حضور سیروس مقدم صورت گرفت

بازدید عوامل فیلم «هنگام بیداری» از آثار تاریخی و فرهنگی لارستان

میلاد لارستان: عوامل فیلم «هنگام بیداری» با موضوع قیام جنوب ایران در دوره استعمار، از مجموعه های تاریخی و فرهنگی لارستان بازدید کردند.

عوامل فیلم «هنگام بیداری» با موضوع قیام جنوب ایران در دوره استعمار، از مجموعه های تاریخی و فرهنگی لارستان بازدید کردند.

به گزارش میلاد لارستان؛ امروز دوشنبه جمعی از عوامل فیلم «هنگام بیداری» از جمله سیروس مقدم کارگردان برجسته تلویزیون و سینمای ایران، طالب آبادی و والی نژاد نویسنده و تهیه کننده این فیلم به همراهی سیدعلی صغر رفعت حقیقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و سیما علویه سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان از مجموعه های تاریخی و فرهنگی لارستان بازدید کردند.

در این بازدیدها، مهمانان از مجموعه تاریخی باغ نشاط شامل حمام، امارت، موزه مردم شناسی، همچنین محلات قدیم شهر لار و نوادگان حضرت آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) جهت آشنایی و کسب اطلاعات لازم بازدید داشتند.

در حاشیه این بازدیدها، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه تهیه فیلم از زندگینامه، شخصیت و نقش آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) به عنوان رهبر دینی و سیاسی در قیام دلیرانه جنوب کشور، اظهار داشت: این فیلم توسط موسسه هنری «اوج» اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه با رایزنی های نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی و همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گروه کارگردانی سیروس مقدم از کارگردانان برجسته و به نام کشور به همراه تیم شان برای بررسی وضعیت و برآوردهای اولیه به شهر لار سفر کرده اند، افزود: خوشبختانه با همکاری مسئولان صدا و سیمای استان فارس امید می رود محوریت تهیه فیلم «هنگام بیداری» با محوریت آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) در شهرستان لارستان صورت گیرد.

رفعت حقیقی بیان کرد: مسئولان فرهنگی و نویسندگان متون تاریخی لارستان آمادگی همکاری همه جانبه برای در اختیار قراردادن اطلاعات مورد نیاز درخصوص آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) و تاریخ لارستان به عوامل سازنده این فیلم هستند.

بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است فیلم «هنگام بیداری» با محوریت تبیین شخصیت آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) و نقش مردم لارستان و جنوب کشور در مقابله با استعمار به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) یکی از بزرگترین مراجع دینی تاریخ تشیع است که با بدست گرفتن رهبری قیام علیه استعمار و کوتاه کردن دست متجاوزین بویژه انگلیس از جنوب کشور به یاری دلیرمردانی همچون رییسعلی دلواری از دیار بوشهر، توانست اولین حکومت اسلامی را در ایران تشکیل دهد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “بازدید عوامل فیلم «هنگام بیداری» از آثار تاریخی و فرهنگی لارستان”

  1. عامري گفت:

    بايد اين امر ميسر گردد….تشکيل اولين حکومت اسلامي به مرکزيت لار و همچنين ضرب سکه و تمبر لاري و …و همچنين تعليم شاگرداني همچون رييس علي دلواري و همچنين موقعيت لار به لحاظ مذهبي که در ان زمان شيعه و سني و يهودي در منطقه بوده اند

  2. محمود گفت:

    بايد اين امر ميسر گردد….تشکيل اولين حکومت اسلامي به مرکزيت لار و همچنين ضرب سکه و تمبر لاري و …و همچنين تعليم شاگرداني همچون رييس علي دلواري و همچنين موقعيت لار به لحاظ مذهبي که در ان زمان شيعه و سني و يهودي در منطقه بوده اند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین