چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

همایش «مرجعیت شیعه» بزرگداشت آیت‌الله نجفی‌لاری(ره) اردیبهشت آینده برگزار می‌شود

    در صدمین سال رحلت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری، همایش «مرجعیت شیعه؛ حکمرانی و تمدن اسلامی» که به واکاوی اندیشه های ایشان می پردازد ۱۹ اردیبهشت…

 

 

در صدمین سال رحلت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری، همایش «مرجعیت شیعه؛ حکمرانی و تمدن اسلامی» که به واکاوی اندیشه های ایشان می پردازد ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه جهرم برگزار می شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری شبستان از فارس، در جلسه ای که امروز یکشنبه(۲۸ آبان) با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و تعدادی از مسئولین استانی از جمله مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نمایندگانی از شهرستانهای جهرم و لار و تنی چند از نوادگان مرجع تقلید عالیقدر آیت الله العظمی نجفی لاری در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، حاضرین در خصوص برگزاری همایشی با شکوه و لزوم تببین اندیشه های آن مبارز نستوه و فقیه عالیقدر سخنانی بیان کردند.

در این جلسه آیت الله دژکام،نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته برای برگزاری این مراسم بیان داشت: در خصوص آیت الله العظمی نجفی لاری می توان از زوایای مختلف بحث و گفتگو کرد و لذا این سید عارف و فقیه بایستی به عنوان یک چهره تاثیرگذار مورد توجه تمامی حوزویان و دانشگاهیان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: یکی از کارهای مهم آیت الله العظمی نجفی لاری،نمایش اتحاد دولت و ملت است و این مهم در حالی که دشمنان تلاش می کنند میان مردم و حاکمیت و نظام جدایی افکنند مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله دژکام در ادامه با توجه به تجربه خویش در برگزاری ۶ دوره اخلاق پزشکی بیان داشت: فرموده اند مَآ کَانَ لِلّهِ یَنْمُوُ، یعنی هر آنچه برای خداست رشد می کند، قصد ما نیز برافراشتن علم اسلام و معنویت است و لذا همگی عزیزان با صمیمیت و همدلی و تقسیم کار اسباب انتقال الگوی این شخصیت عظیم الشان را به خصوص به نسل جوان فراهم نمایند.

در این جلسه حجت الاسلام عباس‌زاده، رئیس دانشگاه جهرم با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده جهت برگزاری همایش بزرگ مرجعیت شیعه؛حکمرانی و تمدن اسلامی و با قدردانی از حمایت های آیت الله دژکام و حجت الاسلام والمسلمین مدبر اظهار داشت: شروع کار این همایش از مسجد امام خمینی (ره) جهرم آغاز شد و اما برگزاری با شکوه آن با هم‌افزایی و همکاری همگی عزیزان میسر می شود.

وی راه اندازی سایت اینترنتی همایش ،ثبت همایش در پایگاه اسناد جهان اسلام(isc)، پیگیری تهیه آثار آیت الله العظمی نجفی لاری و تبدیل آن به pdf و برگزاری جلسات مختلف را از جمله فعالیت های انجام شده در جهت برگزاری همایش مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی عنوان کرد.

ثبت یک روز در تقویم به نام آیت الله العظمی نجفی لاری و لزوم همفکری و هم افزایی مسئولین در شهرهای مختلف از جمله شیراز،جهرم و لار و هماهنگی جهت برگزاری مراسمی نیز در این شهرها از مواردی بود که حاضرین در خصوص آن نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند.

در پایان این جلسه نیز از پوستر فراخوان مقالات با موضوع واکاوی اندیشه های عالم مجاهد سید عبدالحسین نجفی لاری رونمایی شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “همایش «مرجعیت شیعه» بزرگداشت آیت‌الله نجفی‌لاری(ره) اردیبهشت آینده برگزار می‌شود”

  1. ناشناس گفت:

    ضمن تشكر از دست اندركاران همايش بزرگداشت ايت الله نجفي لاري،فقط يك خواهشي دارم و ان اينكه از شهرداري لار چيزي مطالبه نكنيد خدايش ندارند و حقوق كاركنان بازحمت بسيار پرداخت ميكنند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین