سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20
سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان

بازارچه صنایع دستی در لار راه اندازی شود

میلاد لارستان: سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان با بیان اینکه در حال حاضر ۹ کارگاه سفالگری فعال در شهر لار وجود دارد، گفت: برای حمایت از فعالان در عرصه صنایع دستی در لارستان، نیاز به ایجاد بازارچه تخصصی صنایع دستی در این شهر است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان با بیان اینکه در حال حاضر ۹ کارگاه سفالگری فعال در شهر لار وجود دارد، گفت: برای حمایت از فعالان در عرصه صنایع دستی در لارستان، نیاز به ایجاد بازارچه تخصصی صنایع دستی در این شهر است.

سیما علویه در گفت و گو با میلاد لارستان با بیان اینکه سفالگری یکی رشته های صنایع دستی اصیل و قدیمی این شهرستان است، اظهار داشت: در حال حاضر توسط کمیته امداد، بهزیستی، کانون عدالت آموزش و پرورش کار آموزش این رشته هنری البته به صورت محدود آموزش داده می شود.

سیما علویه با بیان اینکه به دلیل تبلغات منفی و خلاف واقع در بُعد اقتصادی رشته سفالگری افراد کمتری از این هنر اصیل در لارستان استقبال می کنند، افزود: در زمان حاضر ۹ کارگاه سفالگری فعال در شهر لار وجود دارد که برخی از آنها با صادر کردن محصولات تولیدی خود به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای درآمد بسیار خوبی هستند.

وی با ابراز امیدواری درخصوص ترغیب جوانان برای فراگیری رشته هنری سفالگری، تصریح کرد: در گذشته اداره میراث فرهنگی لارستان کلاس رایگان سفالگری برگزار می کرد اما در سالهای اخیر بودجه آموزشی صنایع دستی کشور به صفر رسیده و اکنون هیچ بودجه ای برای آموزش صنایع دستی در اختیار اداره میراث فرهنگی لارستان قرار ندارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان با اشاره به اینکه در کمیته اشتغال این شهرستان پیشنهاد راه اندازی بازارچه صنایع دستی مطرح شده است، ادامه داد: هدف از این کار، آموزش و عرضه رشته های مختلف صنایع دستی است که این امر نیاز به همکاری ارگان های ذیربط دارد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان ظروف سفالی در لارستان می بایست از سبک تولید سنتی فاصله بگیرند و به سمت تولید اشیاء زینتی سفالی با رنگ و لعاب مناسب بروند، افزود: سفالگران لارستانی می توانند با تهیه محصولات متنوع و زیبا به سود بیشتری دست یابند.

علویه درخصوص اقدامات انجام شده جهت حمایت از سفالگران، گفت: برای فروش محصولات سفالگران، محصولات آنها در غرفه صنایع دستی مستقر در فرودگاه بین المللی لارستان، بازارچه سنتی مشیر شیراز و غیره اقدام شده و از طرفی افرادی که مایل به صادر کردن صنایع دستی خود باشند، می توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه امکان ثبت هنر صنایع دستی سفالگری لارستان وجود دارد، تصریح کرد: در هر زمان هر یک از هنرمندان با تهیه یک گزارش مبسوط در این خصوص با اداره میراث فرهنگی لارستان همکاری کند، ما آماده حمایت هستیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان عمده ترین مشکلات سفالگران این شهرستان را تأمین سوخت گازوئیل، قیمت بالای خاک سفالگری، قیمت بالای سوخت و غیره اعلام کرد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین