دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

بذركاری ارتفاعات لارستان با هدف تقويت پوشش گياهی

مدير منابع طبيعي و آبخيزداري لارستان گفت: با هدف تقويت و بهبود پوشش گياهي، عمليات بذرپاشي در ۲۵۰ هكتار از ارتفاعات شهرستان لارستان اجرايي شده است. منصور رضائي، افزود: مشاركت…

مدير منابع طبيعي و آبخيزداري لارستان گفت: با هدف تقويت و بهبود پوشش گياهي، عمليات بذرپاشي در ۲۵۰ هكتار از ارتفاعات شهرستان لارستان اجرايي شده است. منصور رضائي، افزود: مشاركت مردم در اجراي اين برنامه بذركاري بسيار مطلوب بوده است.

وي اضافه كرد: این برنامه با همراهي مردم و اهالي روستاي آبكنه لار در نقاطي كه در معرض فرسايش خاك قرار داشت، با استفاده از بذر گياه آنغوزه انجام شد. رضائي ادامه داد: همچنين بذر گونه گياهي بادام كوهي نيز در ارتفاعات محدوده سنگ سيماني منطقه بست كوه اين شهرستان با هدف تقويت پوشش گياهي، كاشته شده است.

او هدف از این اقدامات را کاهش فرسایش خاکی و آبی در مناطق شیب‌دار و حساس به فرسایش و كمك به ارتقاء سطح آگاهی عامه مردم نسبت به اهمیت حفظ و احیاء اصولی از منابع طبیعی، جلوگیری از گسترش بیابان در راستای کاهش ریزگردها، حفظ و گسترش مراتع و پوشش گیاهی در سطح مراتع این شهرستان عنوان کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با بیان اینکه به‌زودی بخش‌هایی از ارتفاعات این شهرستان با همکاری کوهنوردان و ورزشکاران بذرکاری می‌شود، گفت: اميدواريم با كمك كوهنوردان و ورزشكاران بتوانيم در عرصه‌هاي طبيعي نقاط صعب‌العبور، بذركاري را انجام دهيم.

رضائي از اجرای نمادین برنامه بذرکاری و کپه کاری با همیاری مردم و سازمان‌های مردم نهاد در ارتفاعات روستای براک خبر داد و گفت: مقرر شده تا امکاناتی نظیر بذر سالم و استاندارد با گونه‌های سازگار با منطقه و انتخاب محل مناسب براي کشت انجام شده و با همكاري سازمان‌هاي مردم‌نهاد، طرح بذركاري و كپه‌كاري اجرا شود.

منبع:ایسنا

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین