دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6
امام جمعه لارستان

زیرساختهای توسعه لارستان بزرگ فراهم شود

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان با بیان اینکه علی رغم سابقه درخشان این شهرستان، لارستان جایگاه شایسته خود را ندارد، گفت: از مسئولان منطقه ای و ملی تقاضا می شود تا با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه شهرستان لارستان زیرساختهای توسعه آن را فراهم سازند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه علی رغم سابقه درخشان این شهرستان، لارستان جایگاه شایسته خود را ندارد، گفت: از مسئولان منطقه ای و ملی تقاضا می شود تا با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه شهرستان لارستان زیرساختهای توسعه آن را فراهم سازند.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار فارس، معاونین، تعدادی از مدیران استانی و روسای ادارات لارستان در سالن تجمعات شهید امامی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) درخصوص حقوق متقابل مردم و مسئولان بر همدیگر، اظهار داشت: بررسی مطالعه تاریخ لارستان بزرگ نشان از مردمی دارای دغدغه های دینی در عالی ترین سطح آن یعنی حکومت اسلامی بوده اند.

وی لارستان بزرگ را اولین خاستگاه حکومت اسلامی در ایران معرفی کرد و افزود: مردم ولایتمدار، ارادتمند به مکتب اهل بیت(ع) لارستان در طول تاریخ از هیچگونه کمکی در تحقق اهداف اسلامی دریغی نکرده اند.

امام جمعه لارستان با اشاره به سابقه درخشان مردم این منطقه در ادوار مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تصریح کرد: علی رغم سابقه درخشان لارستان، این شهرستان ان جایگاه شایسته خود را ندارد و توقع می رود استاندار فارس به عنوان عالی ترین مسئول اجرایی دولت تدبیر و امید در استان پهناور فارس تدبیری اندیشیده شود تا در افق تمدن اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است لارستان جایگاه خود را بیابد.

حجت الاسلام موسوی با استناد به بیانات رهبری در تبیین بخشهای پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی، تصریح کرد: شهرستان لارستان برای آنکه بتواند در افق تمدن اسلامی دارای جایگاه فعال و موثر باشد می بایست مردم و مسئولان آن مسیری را ترسیم کنند و زیرساختهای لازم برای آن را فراهم آورند.

وی با تأکید بر نقش نخبگان، مسئولان، خواص جامعه لارستان در شکل گیری جایگاه پیشرفته برای شهرستان لارستان، خاطر نشان کرد: از مسئولان منطقه ای و ملی تقاضا می شود تا با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه شهرستان لارستان زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری از قبیل تولید علم، جنبش نرم افزاری، رشد صنعتی و اقتصادی، عدالت اجتماعی و غیره برای بالفعل شدن توانمندی های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در راستای تحکیم اقوام و مذاهب استفاده شود.

امام جمعه لارستان با اشاره به نقش اقتصادی مردم این شهرستان و همچنین ارزآوری مناسب از کشورهای حوزه خلیج فارس برای کشور، گفت: نزدیکی به مرزهای دریایی، موقعیت جغرافیایی استراتژیک لارستان و وجود نیروهای متخصص در این شهرستان بخشی از پتانسیل هاست.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “زیرساختهای توسعه لارستان بزرگ فراهم شود”

  1. شهر وند لاری گفت:

    برای استان شدن لارستان باید ابتدا بخشهای بزرگ منطقه ار تقا بیدا کنند تا لار مرکزیت یابد انوقت دولت برای مدیریت منطقه لارستان را به استان تبدیل می کند کاری که الان در جیرفت کرمان انجام می دهند ما نباید با شهرستان شدن جاهایی مثل اوز مخالف باشیم باید ازان بحاطر لارستان استقبال کنیم تعدد شهرستان در اطراف لار در اینده باعث استان شدن لار میشود

  2. لاری گفت:

    یکی از موارد مهم زیر ساخت برای اینده لارستان واستان شدن لارستان بزرگ موافقت با ارتقای بخشهای بزرگ منطقه مثل اوز است که همراه با خنج گراش اوز و…. مقدمه ایجاد استان لارستان فراهم می شود اینشاالاه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین