سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 27

چند خبر کوتاه از جهاد کشاورزی لارستان

میلاد لارستان: بدلیل فرارسیدن فصل آغاز کاشت یا برداشت محصولات کشاورزی در سطح اراضی زراعی شهرستان لارستان، چند خبر کوتاه از جهاد کشاورزی این شهرستان در زیر می آید.

میلاد لارستان: بدلیل فرارسیدن فصل آغاز کاشت یا برداشت محصولات کشاورزی در سطح اراضی زراعی شهرستان لارستان، چند خبر کوتاه از جهاد کشاورزی این شهرستان در زیر می آید.

تولید نشاء پیاز در لارستان

تولید نشاء پياز در شهرستان لارستان آغاز شد.

علی سعیدی نژاد کارشناس مسئول واحد زراعت جهاد كشاورزي لارستان با بیان این خبر افزود: لارستان به عنوان قطب تولید پیاز طرح استمرار در فارس، با داشتن کشاورزان پیشرو در كشت این محصول، بیش از ۱۲ سال است که نشا پیاز مورد استفاده جنوب فارس را تأمين مي نمايند، به نحوی که تولید مازاد بر مصرف نشاء محصول پیاز، به شهرستانهای خنج، لامرد، مهر و دیگر شهرستانها صادر می گردد.

گفتنی است در سال زراعی جاری جهت کشت بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشت پیاز طرح استمرار در جنوب فارس، نشاء تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

آماده سازی زمین جهت کاشت جو آبي 

آماده سازي اراضي زراعي شهرستان لارستان جهت كشت جو آبي آغاز گرديد.

علی سعیدی نژاد کارشناس مسئول زراعت جهاد كشاورزي شهرستان با اعلام اين خبر گفت: از زمان شروع سال زراعی ۹۶-۹۵ تا کنون کشاورزان بیش از ۲۵ درصد از اراضی خود را جهت کشت جو آبي آماده کرده اند و پیش بینی می شود سطح زیر کشت اين محصول در سال زراعی جاری به بيش از ۲ هزار هكتار برسد.

پايان کاشت سیب زمیني طرح استمرار در شهرستان لارستان

کاشت سیب زمینی طرح استمرار در شهرستان لارستان به اتمام رسيد.

علی سعیدی نژاد کارشناس مسئول واحد زراعت جهاد كشاورزي لارستان با اعلام این خبر گفت: لارستان به عنوان قطب تولید سیب زمینی طرح استمرار در جنوب فارس شناخته می شود و با توجه به شرايط مناسب عرضه خارج از فصل اين محصول و توجه ویژه کشاورزان به نکات فنی و اجرای سیستم های آبیاری نوین پيش بيني مي شود در سطح ۵۰۰ هكتار مزارع سیب زمینی طرح استمرار در سال زراعی جاری، بیش از ۱۵هزار تن محصول توليد گردد.

?

کاشت دانه روغني  كلزا

اراضي زراعي شهرستان لارستان جهت كاشت دانه روغني كلزا آماده گرديد.

علی سعیدی نژاد کارشناس مسئول زراعت جهاد كشاورزي اين شهرستان با اعلام اين خبر افزود: از زمان شروع فصل زراعی ۹۶-۹۵ تا کنون کشاورزان ۹۰ درصد از اراضی خود به کشت دانه روغني كلزا  اختصاص داده اند و پیش بینی می شود سطح زیر کشت اين محصول در سال زراعی جاری به حدود ۵۰۰ هكتار برسد.

آماده سازی زمین جهت کاشت گندم  آبي

آماده سازي اراضي زراعي جهت كشت گندم آبي در لارستان آغاز شد.

 علی سعیدی نژاد کارشناس مسئول زراعت جهاد كشاورزي اين شهرستان با بيان اين خبر افزود: از زمان شروع سال زراعی ۹۶-۹۵ تا کنون کشاورزان بیش از ۹۰ درصد از اراضی خود را جهت کشت گندم آبی آماده کرده اند و پیش بینی می شود سطح زیر کشت اين محصول در سال زراعی جاری به حدود ۱۸ هزار هكتار برسد.

پایان کاشت گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان لارستان

کاشت گوجه فرنگی در شهرستان لارستان پایان یافت.

علی سعیدی نژاد کارشناس مسئول واحد زراعت جهاد كشاورزي لارستان با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به نیاز بازار و لزوم تنظیم قیمت این محصول در دی و بهمن ماه که اوج قیمت گوجه فرنگی می باشد، نشاء این محصول نسبت به سال گذشته ۱۵ الي ۲۰ روز زودتر به زمین اصلی انتقال یافته است.

وی گفت: امید است با رعايت تاریخ کاشت مناسب، نیاز بازار در ماه های سرد سال مرتفع گردد.

keshavarzi-larestan-3

خبرنگار: روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین