شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

شهید ارغوان؛ فریادهای یازهرا(س) و عروجی 9ساله

«شب عملیات که دستور پیش روی دادند همگی با هم به صورت زنجیره وار دست هم را گرفتیم و وارد اروند شدیم اما فشار آب باعث شد تا دستمان از…

«شب عملیات که دستور پیش روی دادند همگی با هم به صورت زنجیره وار دست هم را گرفتیم و وارد اروند شدیم اما فشار آب باعث شد تا دستمان از هم باز شود و آب هر کدام از ما را به نقطه ای انتقال بدهد. در همان لحظه دشمن متوجه حضور رزمندگان در سطح اروند شد و شروع به تیراندازی کرد. صدای یا زهرای بهمن را می شنیدم اما او را نمی دیدم …..»

نام: بهمن
نام خانوادگی: ارغوان
نام پدر: احمد
تاریخ تولد: ۱۳۴۵
میزان تحصیلات: دیپلم
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت: اروند رود
نام عملیات: کربلای ۴

بهمن ارغوان در سال ۱۳۴۵ در لار به دنیا آمد. پس از گذارندن دوران کودکی در پنج سالگی به علت هوش و استعداد فوق العاده ای که داشت به اصرار پدرش در دبستان پیرنیا (کمیل) ثبت نام شد. پس از اتمام دوره ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی رازی شد که همزمان بود با شور و هیجانات انقلاب و تعطیل مدارس. با وجود سن کم در راهپیمایی ها شرکت می کرد. پس از پیروزی انقلاب وارد دبیرستان صحبت لاری شد.

46

«بسیار مهربان و با دوستانش بسیار صمیمی بود. در کارهایش جدی و معتقد به اصول بود. نماز شب را ترک نمی کرد و در مجالس مذهبی حاضر می شد. اوقات فراغت خود را صرف فعالیت در بسیج و پایگاه شهید محمود قنادی می نمود. در زمینه عکاسی تخصص و مهارت خاصی داشت به مطالعه جزوه و کتابهایی در این زمینه می پرداخت. همچنین در زمینه نقاشی و طراحی، آثاری را از خود به جای گذاشته است.»

با شروع جنگ تحمیلی برای گذراندن دوره آموزش نظامی عازم اردوی بسیج شد و در این بین مرگ مادر خللی در کار وی وارد نکرد و با وجود سن کم بارها بدون اطلاع خانواده به جبهه اعزام شد.

«حضور در جبهه مانعی برای ادامه تحصیل وی نبود. حدود یک تا دو هفته قبل از امتحاناتش به لار می آمد و مشغول مطالعه می شد و پس از سپری کردن امتحاناتش مجدداً به جبهه باز می گشت.»

سال۶۱ به عنوان تیربارجی در عملیات آزاد سازی خرمشهر شرکت کرد و در این عملیات مجروح و برای مداوا به تهران منتقل شد. «در  جراحی طحالش را برداشته بودند و به دلیل همین نقص عضو از خدمت نظام وظیفه معاف گردید، ولی دست بردار نبود و خود را سرباز امام زمان (عج) می داشت. برای همین پس از بهبودی دوباره راهی جبهه ها شد.»

این بار در جبهه غرب به علت سرمای شدید مبتلا به سینوزیت شد و برای دومین بار زیر تیغ جراحی رفت. در زمان سپری کردن دوران نقاهت پس از اخذ دیپلم در رشته اقتصاد اجتماعی مشغول مطالعه برای شرکت در کنکور سراسری شد. پس از آن برای سه ماه به تهران رفت و دوره توپخانه را گذراند و به جبهه جنوب اعزام شد اما به علت سر و صدای زیاد توپخانه رشته خود را تغییر داد و برای آموزش غواصی به ایلام اعزام شد و پس از سه ماه راهی جبهه جنوب شد. چهارم دی ماه سال ۶۵ با وجود اینکه از ناحیه سر زخمی شد اما با ایمان و اعتقاد راسخ به عنوان غواص در عملیات کربلای ۴ شرکت کرد.

«شب عملیات که دستور پیش روی دادند همگی با هم به صورت زنجیره وار دست هم را گرفتیم و وارد اروند شدیم اما فشار آب باعث شد تا دستمان از هم باز شود و آب هر کدام از ما را به نقطه ای انتقال بدهد. در همان لحظه دشمن متوجه حضور رزمندگان در سطح اروند شد و شروع به تیراندازی کرد. صدای یا زهرای بهمن را می شنیدم اما او را نمی دیدم …..»

تا اینکه پس از ۹ سال پیکر پاک و مطهرش در دشت شلمچه پیدا و در لار به خاک سپرده شد پس از شهادت نامش در فهرست قبول شدگان دانشگاه به چشم می خورد.

« مردم غیور و شهید پرور، تمام اشیاء این جهان وسیله ای است از برای آزمایش؛ این جهان میدان آزمایش الهی است که این دو روزه زندگی را این گونه می گذرانیم. آیا به آیات او واقف هستیم؟ آیا راه راستین را یافته و خواهیم پیمود؟ آیا محرمات را ترک و واجباتش را اجراء خواهیم نمود؟ آیا سراچه دنیا را تنها و تنها خانه او خواهیم ساخت؟ دوستان نماز را مبادا فراموش نمائید. گوش به فرمان امام باشید که پرچمدار اسلام رسول الله و امیرالمومنین اوست»

 

منبع: رایت المهدی

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین