جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

از ترم بهمن95 دانشگاه دولتی لار دانشجوی روانشناسی می گیرد

با اخذ مجوز رشتة روانشناسی، داوطلبان آزمون سراسری در رشته‌های علوم انسانی و تجربی نیز می‌توانند در دانشگاه دولتی لارستان تحصیل نمایند. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی…

با اخذ مجوز رشتة روانشناسی، داوطلبان آزمون سراسری در رشته‌های علوم انسانی و تجربی نیز می‌توانند در دانشگاه دولتی لارستان تحصیل نمایند. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مجتمع آموزش عالی لارستان، حجت‌اله رخ‌گیره، معاون آموزشی‌ و پژوهشی دانشگاه دولتی، از اخذ مجوز قطعی رشته روانشناسی خبر داد و گفت: باتلاش یک‌ساله مجموعه، مجوز قطعی رشته روانشناسی از دفتر گسترش آموزش عالی گرفته شد که با رایزنی‌های اخیر با سازمان سنجش آموزش کشور، موافقت سازمان برای پذیرش دانشجو در نیسمال دوم سال تحصیلی جاری (ترم بهمن) به این مجتمع داده شد.

وی درادامه با توجه به افزوده شدن رشتة روانشناسی به این مجموعه به پذیرش این رشته در سه گروه آزمایشی کنکور اشاره کرد و افزود از این پس علاوه بر داوطلبان رشته ریاضی فیزیک، داوطلبان گروه‌های آزمایشی تجربی و انسانی نیز می‌توانند در انتخاب رشتة کنکور، این رشته را برگزیده و در دانشگاه دولتی لارستان ادامه تحصیل دهند.

وی همچنین به اهمیت این رشتة تحصیلی در جامعة امروز و علاقه‌مندی بسیاری از داوطلبان کنکور به این رشته اشاره کرد و افزود با توجه به این‌که رشته روانشناسی در هیچ یک از دانشگاه‌های دولتی نیمة جنوبی استان فارس وجود ندارد، امید است بتوان فرصت تحصیلی مناسبی برای داوطلبان کنکور فراهم گردد.

رخ گیره در ادامه به کاهش تعداد داوطلبان کنکور سراسری در گروه‌های ریاضی و انسانی در چند سال اخیر و رویکرد انقباضی و بسیار سخت‌گیرانه وزارت علوم در توسعة کمی آموزش عالی و اعطای مجوز رشته‌های جدید به دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: درحال حاضر اخذ رشتة جدید، فرایندی بسیار سخت و زمان‌بر است. از جمله مراحل ابتدایی اخذ مجوز رشته، جذب دو هیأت علمی پیمانی تمام وقت با مدرک دکتری تخصصی است که طی رویة جذب اعضای هیأت علمی و تایید معاونت های مختلف حدود یک سال به طول می‌انجامد؛ پس از جذب اعضای هیأت علمی و فراهم نمودن سایر شرایط مورد نیاز، گرفتن موافقت معاونت آموزشی و دفتر گسترش آموزش عالی، نیازمند رایزنی‌های بسیاری با مدیران ارشد وزارتخانه است و به یاری خدا، این مراحل طی یکسال اخیر، مصرانه پیگیری و مجوز رشته در مهر ماه سال جاری اخذ شد.

رخگیره در ادامه به تمایل این مجموعه دانشگاهی بر افزودن رشته‌های تحصیلی دیگر اشاره کرد و افزود: درخواست جذب هیأت علمی در این رشته‌ها داده شده و منتظریم پس از جذب اعضای هیأت علمی توانمند و فراهم نمودن بستر لازم توسعه، این رشته‌ها را نیز به مجموعه دانشگاه اضافه نماییم.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین