سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 33

لزوم توجه به مقوله پوشش از نگاه مدیر رادیو فرهنگ

مدیر رادیو فرهنگ در سخنانی از اهمیت نوع پوشش جامعه و ارتباط آن به فرهنگ سخن گفته و اظهار داشت: تعریف مقوله فرهنگ به دلیل گستردگی که دارد، دشوار و…

مدیر رادیو فرهنگ در سخنانی از اهمیت نوع پوشش جامعه و ارتباط آن به فرهنگ سخن گفته و اظهار داشت: تعریف مقوله فرهنگ به دلیل گستردگی که دارد، دشوار و سخت است اما آنچه که در حال حاضر از فرهنگ مطرح می‌شود آداب و رسوم و آئین‌هایی است که در گوشه و کنار ایران دیده می‌شود. باید آداب و رسوم و عقایدی را که تشکیل‌دهنده فرهنگ است، حفظ  کرد و در جهت تقویت آن کوشید.

صادق رحمانی افزود: مقوله تهاجم فرهنگی تنها مربوط به کشور ما نمی‌شود بسیاری از کشورهای جهان با فرهنگ مهاجم روبه‌رو هستند اما برخی از کشورها مثل چین و ژاپن با تقویت فرهنگ خود به مقابله با فرهنگ مهاجم می‌روند. در ایران اسلامی نیز باید فرهنگ داخلی را تقویت کرد تا در مقابل تهاجم بتواند از خود دفاع کند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از تسنیم وی گفت اگر بخواهیم مصداقی در این زمینه صحبت کنیم مقوله پوشش است. در حال حاضر بسیاری پوشش‌ها با پیام‌های خارجی و غیر ایرانی منقش شده است در صورتی که می‌توان با پیام‌هایی از فرهنگ داخلی این سلیقه و خواست جوانان را تامین کرد. مدتی است که برای نوشته‌های روی لباس‌ها از اشعار حافظ و مولانا استفاده می‌شود که این امر استقبال جوانان را به همراه داشته است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین