سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

همایش ازدواج سالم در جوانان در لارستان برگزار شد

میلاد لارستان: همایش ” ازدواج سالم درجوانان” باحضور آفای دکتر چنگیز رحیمی” از مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز در تالار وحدت شهرستان لارستان برگزار شد.

همایش ” ازدواج سالم درجوانان” باحضور آفای دکتر چنگیز رحیمی” از مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز در تالار وحدت شهرستان لارستان برگزار شد.

به گزارش شهروند خبرنگار میلاد لارستان؛ در این همایش اساتید و دانشجویان از دانشگاههای آزاد،پیام نور، علمی کاربردی، علوم پزشکی و کارمندان مراکز بهداشت لارستان حضور داشتند.

دکتر رحیمی در سخنرانی خود فواید تسریع در ازدواج را برشمردند که شامل: افزایش امنیت درونی، بازیابی شخصیتی، بهرمند شدن از دوران شیرین و با نشاط جوانی، تقویت ایمان و پاکدامنی، محفوظ ماندن از بیماری های عصبی و روانی، پاک ماندن از فسادها و انحراف های جنسی، مسیولیت پذیری،  پاسخگویی به نیازهای عاطفی که از بزرگترین دستاوردهای ازدواج است و به سلامت شخصیتی فرد می انجامد و جوانان را به ازدواج بهنگام تشویق کردند.

سپس از دلایل و عوامل افزایش سن ازدواج در کشور سخن گفتند که شامل:

عوامل اجتماعی: افزایش آسیب اجنماعی، تحصیلات دانشگاهی، عدم توازن جمعیت دختران و پسران آماده ازدواج در ایران

عوامل افتصادی: برای پسران نداشتن مسکن و شغل مناسب از موانع ازدواج است اما برای دختران گاهی داشتن شغل مانع است و انگیزه ازوداج را پایین می آورد زیرا به استقلال اقتصادی می رسند.

عوامل فرهنگی: منسوخ شدن ارزش های معنوی ، آرمان گرا بودن جوانان که یا ازدواج نمی کنند یا منتظر همسری آرمانی هستند، که نتیجه اش شکست و سرخورده شدن از ازدواج است.

در مورد سن مناسب ازدواج هم تاکید کردند که: سن ازدواج یکی از شاخصه های مهم برای ارزیابی میزان سلامت و بهداشت جسمی و روانی افراد یک جامعه محسوب می شود.

قرآن کریم بلوغ را سن ازدواج می داند اما هم اکنون سن ازدواج از سن بلوغ فاصله گرفته و اغلب این فاصله معقول پنداشته می شود.

خبرنگار: سحر طاهری

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین