پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

آه از غم گلدسته غربت نصیبت- نوای شهادت امام حسن عسکری(ع)

السلام علیک یا حسن بن علی الزکی العسکری.. آه از ستم آه از جفا، در حق آل مصطفی، نفرین بر قوم بی وفا… شهادت امام حسن عسکری بر همگان تسلیت…

السلام علیک یا حسن بن علی الزکی العسکری.. آه از ستم آه از جفا، در حق آل مصطفی، نفرین بر قوم بی وفا… شهادت امام حسن عسکری بر همگان تسلیت باد.

امام حسن عسکری(ع) در ۸ ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری در حالی که تنها ۲۹ سال سن داشت به دلیل مسمومیت به شهادت رسید. باري، علت شهادت آن حضرت را سمي مي دانند که معتمد عباسي در غذا به آن حضرت خورانيد و بعد، از کردار زشت خود پشيمان شد. بناچار اطباي مسيحي و يهودي که در آن زمان کار طبابت را در بغداد و سامره به عهده داشتند، به ويژه در مأموريتهايي که توطئه قتل امام بزرگواري مانند امام حسن عسکري (ع) در ميان بود، براي معالجه فرستاد. البته از اين دلسوزيهاي ظاهري هدف ديگري داشت، و آن خشنود ساختن مردم و غافل نگهداشتن آنها از حقيقت ماجرا بود.

بعد از آگاه شدن شيعيان از خبر درگذشت جانگداز حضرت امام حسن عسکري (ع) شهر سامره را غبار غم گرفت، و از هر سوي صداي ناله و گريه برخاست. مردم آماده سوگواري و تشييع جنازه آن حضرت شدند.

حرم امامین عسکریین(ع) دو بار به دست ترویستها تخریب شد. اولین حمله در ۳ اسفند ۱۳۸۴ و دومین حمله پس از گذشت شانزده ماه در ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ رخ داد.  در ادامه نوای روضه و مداحی شهادت امام حسن عسکری(ع) را می شنویم:

 

صلوات خاصه امام حسن عسکری(ع)- حاج میثم مطیعی

 

هوای سامره دارد دل هوایی من (روضه)

آه از غم گلدسته غربت نصیبت- حاج میثم مطیعی

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین