سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 36

نخستین شماره نشریه «ایراهستان» با مدیریت «حمید منشی» منتشر شد

نخستین شماره نشریه «ایراهستان» به مدیریت مسئولی «حمید منشی» در ۱۲ صفحه منتشر شد. ایراهستان نشریه ای تحلیلی و انتقادی است و در اولین شماره آن حدود ۳۰ نفر از…

نخستین شماره نشریه «ایراهستان» به مدیریت مسئولی «حمید منشی» در ۱۲ صفحه منتشر شد. ایراهستان نشریه ای تحلیلی و انتقادی است و در اولین شماره آن حدود ۳۰ نفر از نویسندگان، هنرمندان و فعالان فرهنگی منطقه لارستان مشارکت دارند. تمرکز روی نقد، تحلیل، گزارش و مصاحبه و اجتناب از درج «اخبار» به همراه اندازه کوچکتر صفحات، این نشریه را از  دیگر نشریات لارستان متمایز کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی آفتاب لارستان در این باره نوشت: عکسی از مراسم ختم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه اعظم لار به همراه سه صفحه «سوگ نامه»ی آن مرحوم، حال و هوای شماره اول را تحت تاثیر خود قرار داده است. در این سوگنامه مقالات و یادداشت هایی از دانیال افتخاری، سید مهدی عسکری، محمد امین جعفری، نیما نبئی، احمد حسینی، کاظم رحیمی نژاد، حبیب مقیمی و عکس هایی از حسین بامداد و مهدی ابراری دیده می شود.

این نشریه همچین سعی کرده مواضع و مرام خود را به قلم مدیر مسئول تشریح کند و ستون «حرف اول» را به آن اختصاص داده است. پاسخ چند تن از فعالان فرهنگی و رسانه ای منطقه درباره رویکرد این نشریه نیز در ادامه «مرام نامه» ایراهستان آمده که آقایان: محمد زارع، محمد خواجه پور، سید محمد زندوی، ابراهیم احمدی و سردار نوروزی از آن جمله اند.

گفت وگوی مفصل و صریح با سرهنگ دیندارلو فرمانده نیروی انتظامی لارستان، گفت و گوی ویژه این شماره را تشکیل می دهد. سرهنگ دیندارلو در این مصاحبه به موارد متعددی از جمله انواع و فراوانی جرایم در لارستان می پردازد و آمار جالبی ارائه می دهد.

مرور مطبوعات لارستان به قلم «مرضیه شمس» و گزارشی از کمبودهای محله «پل جلدان» لار در مصاحبه با «حمیدرضا پریدار» عضو یاوران شورای این محله نیز مطالب صفحه «شهر» را تشکیل می دهند.

فرهنگ و هنر نیز دو صفحه ایراهستان را به خود اختصاص داده که در آن یادداشت هایی از سعیده آرین، مجید بامدادی، حجت دهقانی، عدنان کارگزارفرد، مسلم ابراهیمی و البته اشعاری از ایوب محمودی، ابراهیم خوشه چرخ و صادق اخضری درج شده است.

دو صفحه جامعه و تحلیل نیز دیگر صفحات شماره اول ایراهستان هستند و تحلیل گرانی از جمله مجید عباسی، نیما نبئی، ایوب محمودی و هادی زارع هر یک در موضوعی مقاله نوشته اند. مرور کامنت های سایت آفتاب لارستان نیز در همین صفحات آمده است.

در صفحه پایانی نیز عکسی از مهدی ابراری، طرحی از تارونه خوشه چین، اشعاری از عبدالرضا مفتوحی و یادداشتی از سید مهدی عسکری درج شده است. نخستین شماره «ایراهستان» از روز گذشته به روی گیشه مطبوعات لارستان رفته است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین