جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

7 نکته کلیدی سخنان امام خامنه ای در لارستان بزرگ

۱۹اردیبهشت یادآور تشریف فرمایی تاریخی و پربرکت امام خامنه ای به لارستان بزرگ بود. لارستانی که به تعبیر معظم له در ارزیابی ازملت ها جزء برجسته ترین مردم کشورمان هستند….

۱۹اردیبهشت یادآور تشریف فرمایی تاریخی و پربرکت امام خامنه ای به لارستان بزرگ بود. لارستانی که به تعبیر معظم له در ارزیابی ازملت ها جزء برجسته ترین

مردم کشورمان هستند. با نزدیک شدن به این مناسبت مروری خواهیم داشت: بر ۷ نکته کلیدی سخنان مقام عظمای ولایت در ۱۹ اردیبهشت۸۷ در لارستان

۱) نام لار در تاريخ اخير ايران از نام مرحوم آيةاللَّه العظمى سيد عبدالحسين لارى قابل جداكردن نيست. هر جا يادى از لار و نگاهى به تاريخ صد ساله، صد و بيست ساله ى اخير كشور بشود، نام اين مرد بزرگ در اين تاريخچه، برجسته و درخشنده است.

۲) مردم لارستان در پرتو رهبريِ روحانيت آگاه و مجاهد، ثابت كردند مي توان با آگاهي، شجاعت و روشن بيني بر بزرگترين و لجوج ترين دشمنان پيروز شد و ملت بزرگ ايران، اين درس كارساز را در انقلاب اسلامي به كار گرفت.

۳) اگر ارزيابى ما در باره ى ملتها تابع اين است كه مقدار آگاهى آنها را بسنجيم، مقدار عزم و اراده ى ملى آنها را بسنجيم، روشن بينى و شجاعت آنها در اقدام را بسنجيم – اگر اين وسيله ى سنجش قدر و قيمت جمعيتها و ملتهاست – بايد بگوئيم مردم لار و منطقه ى لارستانِ بزرگ، به حسب اين مقياسها و معيارها جزو برجسته ترين مردم كشورِ پهناور ما هستند.

۴) آن روزى كه مسئله ى آزاديخواهى و مبارزه ى با استبداد در كمتر نقطه اى از كشور مطرح بود، در اين منطقه(لارستان) به بركت روحانيتِ اين مجتهد بزرگ و آگاه(مرحوم آیت الله العظمی سیدعبدالحسین لاری)، مسئله ى مبارزه با استبداد براى مردم مطرح شد.

 ۵) مرحوم آيةاللَّه آ سيد عبدالحسين لارى در نامه اى كه به فرزند خودش مينويسد، مينويسد فشارها زياد است، اما من تا آخرين قطره ى خون خودم ايستاده ام. وقتى رهبر اينجور است، وقتى پيشواى مردم اينجور صادقانه مى ايستد، به طور طبيعى عزم و اراده ى ملى در جهت درست به كار مى افتد و ملتها را هدايت ميكند. بعد از آن بزرگوار هم فرزند او، مرحوم آيةاللَّه آ سيد عبدالمحمد – كه شخصيت برجسته ى روحانى است – هم مبارزاتى را انجام دادند.

۶) بحمداللَّه در منطقه ى لارستان با اينكه برادران اهل سنت هم در اينجا – در بعضى از بخشها و در بعضى از شهرها – حضور دارند، اما برادرى بين مردم شيعه و مردم سنى در اين منطقه يك برادرى نمونه و تحسين برانگيز است. اين را ما در گزارشها هم مطالعه كرديم، خوانديم؛ خود بنده هم مطلع بودم، امروز هم در اين جمع نشانه هاى آن پيداست.

۷) در همين منطقه ى لار و لارستان بسيارى از مردم خيّر در اينجا كارهاى خوبى انجام ميدهند، كه ما اطلاع داريم؛ گزارشهايش را براى ما مى آورند: خدمت رسانى به مردم، كمك به مردم، كمك به محرومان، كمك به علم، ايجاد مساجد و امثال اينها. اينها كارهائى است كه مردم اين منطقه از روى طوع و رغبت، با علاقه مندى خود انجام ميدهند. اين خدمت رسانى ها، در سطح كلان به وسيله ى دولت جمهورى اسلامى و نظام جمهورى اسلامى در سراسر كشور دارد انجام ميگيرد، و ان شاءاللَّه روزبه روز بايستى در اين جهت پيش برويم.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین