یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5
در جلسه مجمع نمایندگان فارس با معاون اول زئیس جمهور انجام گرفت:

چهار درخواست مهم نماینده مردم از معاون اول رئیس جمهور

همان گونه که در خبرها آمده بود، روز گذشته اعضای مجمع نمایندگان فارس با دکترجهانگیری معاون اول رئیس جمهوردیدارکردند. به گزارش میلادلارستان دراین جلسه که علاوه برنمایندگان مردم ،مهندس افشانی…

همان گونه که در خبرها آمده بود، روز گذشته اعضای مجمع نمایندگان فارس با دکترجهانگیری معاون اول رئیس جمهوردیدارکردند. به گزارش میلادلارستان دراین جلسه که علاوه برنمایندگان مردم ،مهندس افشانی استاندار فارس ،دکتر امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز حضورداشتند ، نمایندگان به بیان دیدگاهها و مطالبات خود درحوزه ملی،استانی وحوزه انتخابیه پرداختند.

10936_297

به گزارش میلادلارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم، ابتدا چند اولویت اصلی استان از جمله معضل آب استان وانتقال آب ازخلیج فارس ،اتصال به دریا ،حمل ونقل ریلی وجاده ای ،توجه به اکتشاف و بهره برداری از معادن نفت وگازاستان با دکترجهانگیری درمیان گذاشته شد و نمایندگان بعنوان مطالبه مشترک خواستار عنایت  ویژه معاون اول به این محورها باتوجه به جایگاه واهمیت استان فارس  شدند.
درادامه هرکدام ازنمایندگان درخواستهای  حوزه انتخابیه خودرامطرح کردند.

دراین جلسه دکترجعفرپور نماینده لارستان،خنج وگراش ابتدا بر محور حمل ونقل تٲکید نمود و اظهارداشت:

حمل ونقل ریلی کشور در کریدور شمال-جنوب ازشمال کشور تاشیراز رسیده و درآنجا به سمت جنوب متوقف گشته وحال آنکه پروژه راه آهن  شیراز-جهرم- لار-بندرعباس سال هاست در بودجه می آید ولی به دلیل واژه مشارکت مورد حمایت دولت ها قرارنمی گیرد درحالی که درصدی از کار قبلا انجام شده و هنوز کارگاههای آن درمنطقه وجود دارد. علاوه برآن دوبانده کردن راه شیراز-جهرم-لار-بندرعباس هنوز به اتمام نرسیده و بخشی از آن با تزریق قطره چکانی بودجه درحال انجام است درحالی که این مسیر بویژه در ایام پایان سال از راههای پر تردد و پر خطر کشورمی باشد.

درادامه دکترجعفرپور به بیان سه درخواست اولویت دارحوزه انتخابیه پرداخت:

10937_381
۱-انتقال آب ازخلیج فارس از دریا ازمسیرلارستان:
درکارشناسی های انجام شده از زمان دولت دهم تاکنون  دو مسیر دارای توجیه فنی واقتصادی برای انتقال آب به فارس شناسایی شده که یکی ازمسیر لامرد به منظور تأمین آب منطقه ویژه انرژی بر لامرد بوده ودیگری از مسیر لارستان برای شهرستان های جنوب وجنوب شرقی استان که باید درشورای عالی آب که بزودی  قراراست تشکیل شود، مسیر لارستان مورد تٲیید وحمایت قرارگیرد. (نامه درخواست آن به معاون اول تسلیم شد).

10938_130
۲-موافقت با تٲسیس منطقه ویژه اقتصادی لارستان:
دکترجعفرپور با بیان سابقه مراحل انجام شده برای منطقه ویژه اقتصادی لارستان و موافقت دولت دهم و ارسال لایحه به مجلس اظهار نمود :
متٲسفانه از هشت شهری که درآن لایحه نامشان آمده بود، تنها لارستان باقی مانده که این موضوع مورد درخواست مهندس ترکان نیز می باشد لذا درخواست می شود بدون فوت وقت لایحه منطقه ویژه لارستان به مجلس فرستاده شود. (نامه این درخواست به دکترجهانگیری تحویل شد).

۳-موافقت با تٲسیس اداره کل حمل ونقل وپایانه لارستان:
نماینده مردم اظهارداشت علیرغم کار کارشناسی ونامه رسمی وزارت راه وشهرسازی مبنی بر موافقت با این اداره کل،متٲسفانه سازمان اموراداری و استخدامی اعلام می کند که خلاف قانون است و مجلس آن را رد می کند و این در حالی است که رئیس مجلس اعلام کرده مجلس با آن مخالفتی ندارد. لذا درخواست می شود این موضوع نیز بفوریت در دولت مطرح وتصویب گردد.(درخواست تٲسیس اداره کل حمل ونقل وپایانه به دکترجهانگیری تسلیم شد)

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “چهار درخواست مهم نماینده مردم از معاون اول رئیس جمهور”

  1. محسن لار گفت:

    لطفا سریعا تصویب شود

  2. مریم گفت:

    ببخشید اول کار رو تموم کنید و بعد اعلام کنید ،

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین