دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

تبدیل فارس به چهارراه ریلی جنوب کشور

میلاد لارستان: مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان فارس با توجه به گسترش خطوط ریلی استان فارس گفت: این استان در آینده‌ای نزدیک به چهارراه حمل و نقل ریلی جنوب…

افتتاح راه آهنمیلاد لارستان: مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان فارس با توجه به گسترش خطوط ریلی استان فارس گفت: این استان در آینده‌ای نزدیک به چهارراه حمل و نقل ریلی جنوب کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم و روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، هوشنگ عشایری اظهار داشت: استان فارس به دلیل شرایط مکانی، جغرافیایی، صنعتی، معدنی، پزشکی، علمی و جذابیت های گردشگری از اهمیت زیادی در حوزه حمل و نقل و شهرسازی در کل کشور برخوردار است به همین دلیل تلاش ما بر این است که در آینده‌ای نزدیک استان فارس به چهارراه حمل و نقل ریلی جنوب کشور تبدیل شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان فارس افزود: اجرای طرح راه آهن شیراز – بوشهر، تکمیل خط ریلی شیراز – گل گهر و احداث راه آهن شیراز – اهواز از جمله اقداماتی است که امکان محقق شدن این هدف را فراهم کرده و این منطقه را به هاب جنوبی کشور و در نهایت منطقه آزاد تجاری تبدیل می‌کند.

وی همچنین توسعه فرودگاه بین المللی شیراز در ساخت ۲۵ هزار متر مربع سالن بین المللی، ۲۲ هزار متر مربع سالن داخلی، باندها و پارکینگ را از برنامه‌های امسال این استان بیان کرد.

عشایری در زمینه توسعه و بهسازی راه ها نیز گفت: امید است با ساخت سالانه ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه هرچه زودتر پروژه ۵ توسعه با احداث در کل یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه و آزادراه به پایان رسیده و با توجه به میزان قیر تأمین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز امسال ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان روکش آسفالت شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس درباره پروژه‌های مسکن مهر استان نیز گفت: تلاش اداره بر این است که تا پایان سال ۹۴ همه واحدهای این پروژه به پایان رسیده و پس از تکمیل خدمات رفاهی آن به مالکان تحویل داده شود.

عشایری همچنین رسیدگی به مسئله بافت فرسوده، ساخت ۳۰ هزار مسکن در این مناطق و افزایش ایمنی راه‌ها را از دیگر اهداف این اداره کل بیان کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین