سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
استاندار هرمزگان

هرمزگان و لارستان دارای یک بدنه واحد هستند/نام لارستان با تاریخ جنوب ایران عجین است

میلاد لارستان: استاندارهرمزگان، گفت: هرمزگان و لارستان دارای یک بدنه واحد هستند و می توانند راه موفقیت آمیز اقتصادی و سیاسی را با هم بپیمایند.

استاندارهرمزگان، گفت: هرمزگان و لارستان دارای یک بدنه واحد هستند و می توانند راه موفقیت آمیز اقتصادی و سیاسی را با هم بپیمایند.

به گزارش میلاد لارستان؛ جاسم جادری که به عنوان مهمان ویژه در دومین همایش لارستانی های مقیم هرمزگان که به میزبانی بندرعباس برگزار شد، شرکت کرده بود در سخنانی اظهار داشت: لارستان سرزمینی است که مردمش در مهمان نوازی و انس و الفت زبانزد خاص و عام هستند.

وی مردم لارستان را مردمی اخلاق  مدار، بافرهنگ و نام آشنا در سطح منطقه و ایران معرفی کرد و افزود:. نام لارستان و لار با تاریخ جنوب ایران عجین شده است و هر کس که می خواهد از تاریخ جنوب بداند باید در مورد تاریخ لارستان و لار بگوید.

استاندارهرمزگان با بیان اینکه مردم این خطه هم خود منطقه لارستان و هم شهرهای اطراف آن را با همت بلند آباد کرده اند، تصریح کرد: در کتاب حمدالله مستوفی لارستان یک شهری دارای دریا معرفی شده است که این نشان از این است که جنوب ایران به لارستان و لار مشهور است و یعنی تمام شهرهای جنوب ایران جزئی از لارستان بزرگ بوده اند.

عالی ترین نماینده دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه تجار لارستان حتی در کشور بزرگ هند نیز نام آشنا و نام آور هستند و توانسته اند با کیاست و اخلاق خود به هند راه پیدا کنند و پادشاهان هند را تحت تاثیر خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: در تاریخ ذکر شده است یکی از شهرهایی که در ایران بنام خود سکه ضرب کرده است لار بوده است و سکه لاری نیز به همین نام معروف است و در قرن هشتم تا دهم هجری در بازارهای تجاری خلیج فارس و هندوستان رواج داشته است که این نشان از یک پشتوانه قوی در این منطقه بوده است.

وی بیان کرد: زمانی که از لاری صحبت میکنی به این معناست که از یک اقتصاددان و ایده پرداز  صحبت می شود و من نیز آرزو میکنم که ای کاش من لاری بودم.

جادری ادامه داد: زمانی که از استان هرمزگان و شهرستان های آن صحبت می شود باید در مورد لارستان نیز صحبت کرد و اعتقاد من این است که بندرعباس هم جزیی از لارستان بزرگ است زیرا که یکی از دلایل آبادی بندرعباس سرمایه های مردم لار و لارستان بزرگ است.

این مسئوول با بیان اینکه برای آنکه بتوان در جهت برقراری رابطه بیش از پیش بین لارستان و هرمزگان قدم برداشت باید بنا به وظیفه اجرای یمان در زمینه بهبود سطح راه و راه آهن بین مناطق قدم برداریم، تصریح کرد: اتصال بندرعباس و بندرلنگه از طریق راه آهن و بزرگراه امکانش وجود دارد و کارهای اولیه نیز صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه می توان یک تعریف دیگری برای لار و بندر عباس انجام داد و آن اینکه بندر شهید رجایی بعنوان یک بندر کنار دریا و لار نیز بعنوان یک بندر خشک پشتیبان بندرعباس قابل تعریف است، افزود: این مهم هم بدلیل شرایط آب و هوایی و هم زمینه های مستعدی که در لارستان قرار دارد میسر و ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه همیشه روابط بین همسایه ها موجبات تقویت روابط همکاری و همزیستی و همدلی  را فراهم می کند، گفت: اگر بتوان این روابط را که از قدیم وجود داشته است را تقویت کنیم باعث ایجاد وحدت و اخوت بیشتر بین این دو منطقه می شود.

جادری عنوان کرد: هرمزگان و لارستان دارای یک بدنه واحد هستند و می توانند راه موفقیت آمیز اقتصادی و سیاسی را با هم بپیمایند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: حضور شما مردم در این همایش نشان از عزم جدی مردم لارستان برای تقویت این روابط حسنه است و امیدواریم این مهم بیش از پیش بوجود آید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “هرمزگان و لارستان دارای یک بدنه واحد هستند/نام لارستان با تاریخ جنوب ایران عجین است”

  1. رحيم گفت:

    باتشکراز مسوولين محترم علي الخصوص جناب دکتر جعفرپور ،لطفا از اين ظرفيت پيش امده بهره ي کافي و وافي برده بشود ،ايجاد بندر خشک همانگونه که استاندارهرمزگان فرمودند کار بسيار خوبيست که ميتوان با حمايت مسوولين هرمزگاني انجام داد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین