شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

4معیار در انتخاب کاندیداهای آتی شورای شهر لار…

درشماره ۱۰۲۴ روزنامه ميلاد لارستان نوشتيم كه پنجمين دوره نام‌نويسي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و دوازدهمين دوره رياست جمهوري از ۳۰/۱۲/۹۵ تا ۱۶/۱/۹۶ انجام مي‌شود. در آن شماره…

درشماره ۱۰۲۴ روزنامه ميلاد لارستان نوشتيم كه پنجمين دوره نام‌نويسي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و دوازدهمين دوره رياست جمهوري از ۳۰/۱۲/۹۵ تا ۱۶/۱/۹۶ انجام مي‌شود. در آن شماره در مورد انتخابات شوراها نكاتي نگارش يافت كه دقت در آن ضروري است. از جمله اين كه تعداد اعضا به ۷ نفر تقليل يافته است مردم در انتخاب افراد دقت نمايند.

از نيروهاي متدين، فعال، آگاه، مجرب و تحصيلكرده در رشته‌هاي مختلف و جوان و پركار گزينش كنند .

نكته دوم اين كه انتخابات را شهري حساب كنند نه محله‌اي تا نگرش شورا گسترده‌تر باشد.

نكته بعد، از تحصيلكرده‌هاي مختلف و متنوع براساس نيازهاي شوراها انتخاب شود كه بتوانند رافع مشكلات مردم باشند و مراقب نيروهايي كه براي خود يا رفع مشكل خويش پا به عرصه انتخابات مي‌گذارند باشيم.

نكات ديگر اين كه مردم از وظايف شوراها مطلع شوند تا بدانند كه چه مواردي  بايد از شورا درخواست نمايند و چه مواردي از عهده آنان خارج   است.

پس از انتخاب اعضاي شوراها مساعدت لازم بنمايند و در جلسات علني آنان شركت كنند تا مطلع شوند كه براي چه چيزهايي تصميم گرفته مي‌شود و در صورتي كه لازم باشد راهنمايي لازم مبذول دارند. بديهي است اعضاي شورا بايد درتشكيل جلسات اطلاع‌رساني لازم را به  عمل آورند. شوراها  وظيفه خود بدانند كه عملكرد خود را حداقل شش ماه يكبار به اطلاع افكار عمومي برسانند و مردم نيز در پيگيري  كارها و دقت در آنها  كوشا باشند.

استفاده از نيروهاي جوان تحصيلكرده و متدين و با تجربه مد نظر باشد و از نيروهاي مجرب با سنين بالا براي توجه و دقت بيشتر در تصميم‌گيري‌ها مي‌توان يك نفر يا دو نفر را داشت يا بعدها از آنها براي بهره‌مندي از تجربياتشان دعوت نمود. در صورت امكان نكات ديگر در شماره‌هاي آينده به عرض خوانندگان عزيز خواهد رسيد.

مدیرمسئول

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “4معیار در انتخاب کاندیداهای آتی شورای شهر لار…”

  1. آتوسا گفت:

    سايت خوبي داريد

  2. یک دلسوز گفت:

    ۱۶/۱/۹۶ اشتباه است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین