جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آمادگی استقرار شرکت جدید را داریم/پیگیر انجام پرواز عتبات هستیم

میلاد لارستان: مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان گفت: برای ایجاد یک پرواز چارتر افراد و شرکت های چارترکننده می بایست پای کار بیایند و قرارداد چارتر را امضا کنند و ما نيز آمادگی همكاري هاي لازم را داريم و از آن استقبال می کنیم.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان گفت: برای ایجاد یک پرواز چارتر افراد و شرکت های چارترکننده می بایست پای کار بیایند و قرارداد چارتر را امضا کنند و ما نيز آمادگی همكاري هاي لازم را داريم و از آن استقبال می کنیم.

امین الله صولتی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در هر هفته ۳۰ پرواز داخلی و خارجی بصورت رفت و برگشت در مسیرهای تهران، دبی، کویت و شارجه و دوحه صورت می گیرد، اظهار داشت: طی ارزیابی های صورت گرفته رتبه پروازهای خارجی فرودگاه لارستان بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه براي برقراري پرواز در بعضي مسيرهاي داخلي سعي بر آن است از هواپيماهاي كوچكتر بهره گيري شود، افزود: این اتفاق برای مسیر کیش – لار – کیش توسط هواپیمای شرکت نفت افتاده بود اما در آخرین لحظات چارتر کننده از این کار انصراف داد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با اشاره به رایزنی با شرکت های هواپیمایی برای ایجاد مسیرهای جدید پروازی، تصریح کرد: اغلب پروازهایی که در لار اتفاق می افتد به صورت دو مسیر است مثلا پرواز تهران به لار و سپس به کویت که به همین دلیل برای افزایش مسیرها سعي بر اين است كه در كنار يك مسير خارجي يكي از مسيرهاي داخلي مورد تقاضاي منطقه مثل تهران – مشهد مقدس – كيش و شيراز را پيشنهاد شود.

وی به سیاست شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران و سازمان هواپيمايي كشوري مبنی بر افزایش تعداد ايرلاين هاي فعال در یک فرودگاه اشاره کرد و یادآور شد:  هیچ مشکلی برای این کار وجود ندارد و ما نیز با شرکت هایی از قبیل کیش ایر، شرکت نفت، قشم اير و آسمان وارد مذاکره شده ایم و آنها نیز قول داده اند که پس از بررسی های مربوطه مسیرهایی را به لارستان اختصاص دهند.

این مسئوول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود اخذ مجوز انجام پروازهای عتبات از فرودگاه لارستان توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هنوز این مهم تحقق نیافته است، گفت: مجوز این پرواز صادر شده و وجود دارد اما شرطی مبنی بر تضمین مسافر برای مدت یکسال جهت این پرواز توسط آژانس هاي زيارتي- مسافرتي تعیین شده که این تضمین صورت نگرفته است.

صولتی بیان کرد: در صورتی که تضمین زائر صورت گیرد این اتفاق مهم خواهد افتاد و به این ترتیب نظر ما هم این است که پروازهای زیارتی باعث برکت در منطقه خواهد شد و از نظر فرهنگي و اعتقادي توجه ويژه اي بايد به آن داشت اما باید مشکلات و موانع را حل کرد که از این بابت ما هم پیگیری های خود را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار میلاد لارستان درخصوص افزایش چشمگیر قیمت پرواز مسیر تهران لار و اعتراض عمومی نسبت به این قضیه، گفت: پس از شنيدن این خبر نسبت به آن پیگیری هایی انجام و از آنجا که در هواپیماي مسير تهران چند نوع سرویس وجود دارد و بخشی نیز به عنوان «بیزینس کلاس» قرار داده اند احتمال دارد فردی که بالای ۴۰۰ هزارتومان هزینه کرده است بدلیل خرید قسمت درجه یک بوده است.

وی با بیان اینکه هزینه بلیط ها بصورت شناور می تواند تغییر کند و با نزدیک شدن به زمان پرواز قیمت نیز به نسبت تغییر می کند اما باز کنترل های خاصی بر این موضوع وجود دارد، ادامه داد: با صحبت هایی که تا بحال صورت گرفته کماکان برنامه ای برای افزایش قیمت بلیط ها در مسير هاي داخلي نداریم.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با اشاره به اینکه این اعتقاد را دارم که در صورت افزايش شرکت های هواپيمايي فعال در منطقه، فضای رقابتی به وجود خواهد آمد و ما می توان در صورت ایجاد مشکل راحت تر عمل کرد، افزود: این موضوع را باید مدنظر قرار داد که مسیرهایی را برنامه ريزي كرد که برای ماندگار باشد نه اینکه پس از مدت كوتاهي با کمبود مسافر روبرو شود و دوباره آن پرواز را از دست داد و پیشنهاد بنده آن است كه بهترين راه ماندگاري پروازهاي مسيرهاي جديد چارتر نمودن است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد یک پرواز چارتر افراد و شرکت های چارترکننده می بایست پای کار بیایند و قرارداد چارتر را امضا کنند و ما نيز آمادگی همكاري هاي لازم را داريم و از آن استقبال می کنیم.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “آمادگی استقرار شرکت جدید را داریم/پیگیر انجام پرواز عتبات هستیم”

  1. عبدالله گفت:

    ضمن تشکر از زحمات مديريت کل فرودگاه ،در اين برهه از زمان ميتوان گفت فرودگاه لارستان تنها فرودگاهي است که مسافر دارد اما پرواز ندارد .علي الخصوص پرواز خارجي

  2. علي گفت:

    بيشترين نياز منطقه افزايش پرواز لار کويت و لار به دبي و همچنين ايجاد پرواز به کشور عمان است .هم اکنون بسياري از مردم جنوب فارس براي کسب و کار راهي کشور عمان شدند.پرواز کيش و مشهد نه بريد دنبالش و نه استقبال ميشه

  3. يک پيشنهاد گفت:

    مسوولين محترم فرودگاه تابلوي راهنماي فرودگاه بين المللي لارستان در حال نصب شدن هستش .مگه چقدر هزينه بر هست که دو کلمه ي اداره کل قبل فرودگاه لارستان نوشته بشه

  4. محمود گفت:

    لطفا به فکر باشيد و پرواز دبي و کويت رو افزايش بدين .

  5. محمود گفت:

    در خصوص اتوبوسهاي رفت و برگشت مسافرين از هواپيما تا سالن پروازي. پيگيري شده

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین