یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

يادآوري نكات خانه‌داري از زبان بي‌بي(4)

اگه ظرفهاي چيني و دوست‌داشتني شما، مختصري ترك خورده ناراحت نباشين، مي‌تونين اونا رو ۴۵ دقيقه‌اي در ظرفي از شير، بجوشونين. هم ترك‌ها از بين مي‌رن و هم استحكام خودشون…

اگه ظرفهاي چيني و دوست‌داشتني شما، مختصري ترك خورده ناراحت نباشين، مي‌تونين اونا رو ۴۵ دقيقه‌اي در ظرفي از شير، بجوشونين. هم ترك‌ها از بين مي‌رن و هم استحكام خودشون دوباره به دست ميارن.
***
بعضي از شما در آشپزخونتون از مايكروويو استفاده مي‌كنين و گاهي ممكنه بوي بد و يا لكه‌هاي چربي اون،‌ شما رو ناراحت كنه براي از بين بردن اونا، مي‌تونين يك ليمو ترش بزرگ رو نصف كرده در ظرفي كه در اون آب است قرار بدين و بگذارين در مايكروويو تا بجوشه.
بخار ليمو باعث تبخير لكه‌هاي چرب مي‌شه و بعد با يك دستمال تميز و نرم، ديواره‌هاي اين دستگاه رو پاك كنين.
***
اكثر شما خانوما، از اين كه مقداري كرك و مو به قالي و موكت مي‌چسبن ناراحتين كه حتي نمي‌تونين با جارو برقي هم اونا رو تميز كنين، براي رفع اين مشكل، يك كيسه حمام رو خيس كنين و از راه خواب قالي، كيسه بكشين تا تميز بشن.
***
اگه جاي وسايل سنگين مثل مبل يا پايه ميز روي فرش و موكت خونتون باقي مونده و پرزهاي اونو خوابانيده و گود افتاده، نگران باشين، چند تا قاشق آب گرم روي محل گود شده بريزين و بعد از يك ساعت برس بزنين تا مشكل برطرف بشه.
***
براي تميز كردن آينه، هيچ وقت پشت اونو مرطوب نكنين، كمي سركه در‌آب سرد بريزين و با پنبه روي آينه بكشين و بعد با دستمال كاغذي، خشك كنين.
***
اگه روي موكت با آتش كبريت، كمي سوخته، ابتدا با قيچي يا ژيلت اصلاح، پرزهاي سوخته شده را كمي كوتاه كنين بعد پياز رو به دو قسمت كرده و سطح بريده شدة اونو روي محل سوخته موكت بماليد و روش سيم ظرفشويي بكشين و در اخر جارو كنين تا محل سوختگي، تقريباً نامشخص بشه.
***
شيرآلات حمام و دستشويي رو هيچ وقت با اسيدها و بازها و نمك‌هاي قوي تميز نكنين چون روكش اين وسايل كرومي است و رنگشون رو كدر مي‌كنه.
اونا رو با آب و مايع ظرفشويي و جوش شيرين بشورين و با حوله نرم خشك كنين.
***
اگه ظروف بلوري و ليوان‌هاتون، شفافيت خودشون رو از دست دادن يك ليموترش رو نصف كنين و به ظرفها بمالين و بعد با آب ولرم بشورين و خشك كنين.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۷:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین