سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 26
مسئول نمايندگي استاندارد لارستان خبر داد:

صدور گواهي صادرات 22 هزار تُن محصولات كشاورزي در لارستان

میلاد لارستان: مسئول نمايندگي استاندارد لارستان با تأکید بر اینکه انجام تمامي امور مربوط به صدورگواهي انطباق صادراتي محصولات كشاورزي مشمول استاندارد اجباري است، گفت: در سال گذشته ۳۲۰ فقره گواهی به وزن ۲۲ هزار تُن صادر كه از مبادي بندرلنگه و بندرعباس به مقصد كشور هاي امارات، قطر، هند و غیره صادر شده است.

مسئول نمايندگي استاندارد لارستان با تأکید بر اینکه انجام تمامي امور مربوط به صدورگواهي انطباق صادراتي محصولات كشاورزي مشمول استاندارد اجباري است، گفت: در سال گذشته ۳۲۰ فقره گواهی به وزن ۲۲ هزار تُن صادر كه از مبادي بندرلنگه و بندرعباس به مقصد كشور هاي امارات، قطر، هند و غیره صادر شده است.

علی رحیمی نژادان در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به وظائف کلی استاندارد، اظهار داشت: تدوين و ترويج استاندارد ها و كنترل و نظارت بر آنها اعم از كالاها و خدمات ساخت داخل و نيز كالاهاي وارداتي مشمول استاندارد اجباري، همچنين آزمايش و تطبيق نمونه كالا با استاندارد مربوطه و صدور گواهي هاي انطباق و غیره است.

وی با برشمردن اهمیت توجه به مقوله استاندارد، افزود: با توجه به اصل ۲۴  اقتصاد مقاومتي مبنی بر افزایش پوشش استاندارد برای تمامي محصولات داخلی و ترویج آن، رعايت استانداردها باعث كاهش هزينه ها، كاهش مصرف انرژي، افزايش راندمان و بهره وري، استفاده بهينه از امكانات و ايجاد توسعه پايدار مي شود.

رحیمی نژادان با بیان تاریخچه ای از شروع فعاليت اداره استاندارد لارستان، تصریح کرد: لارستان به عنوان تنها نمايندگي جنوب استان پهناور فارس از سال ۷۶ كار خود را آغاز و از آن زمان تاكنون ۵ شهرستان جنوبي فارس شامل شهرستانهای لارستان، گراش، خنج، مهر و لامرد را تحت پوشش خود دارد.

مسئول نمايندگي استاندارد لارستان بیان کرد: خوشبختانه با استقرار این نمایندگی در لارستان همه امورات مربوط به استاندارد به مردم ارائه می شود و بجز موارد خاص، نیازي به حضور ارباب رجوع در مركز استان نيست.

وی به انجام بیش از ۱ هزار و ۸۰۰ فقره بازرسی واحد هاي صنفي اشاره کرد و افزود: نظارت بر استانداردسازي آسانسورها و پيگيري امور مربوط به استانداردسازي تجهيزات شهربازي و زمين بازي از جمله خدمات این نمایندگی به شهروندان است.

این مسئوول ادامه داد: در سال گذشته ۱۳ گواهي براي ۳۶ وسيله بازي شده است.

رحیمی نژادان با تأکید بر اینکه انجام تمامي امور مربوط به صدورگواهي انطباق صادراتي محصولات كشاورزي مشمول استاندارد اجباري است، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۲۰ فقره گواهی به وزن ۲۲ هزار تُن صادر كه از مبادي بندرلنگه و بندرعباس به مقصد كشور هاي امارات، قطر، هند و غیره صادر شده است.

وی با اشاره به آزمايشگاه هاي فعال در زمینه استاندارد در لارستان، گفت: آزمايشگاه پيشرو آزما گستر لارستان در زمينه مصالح ساختماني از قبیل شن، ماسه، بتن آماده، تيرچه و بلوك سقفي بتني و غیره و آزمايشگاه «به آزما» در زمينه آزمون محموله هاي خرما صادراتي فعالیت دارند و در آينده نزديك دومين آزمايشگاه همكار در زمينه مصالح ساختماني از اداره استاندارد مجوز خواهد گرفت.

مسئول نمايندگي استاندارد لارستان عنوان کرد: براي توسعه كمي و كيفي ارائه خدمات مطلوب تر نیاز به ورود بخش خصوصي براي ايجاد آزمايشگاه همكار در زمينه هاي صنايع غذايي، كاليراسيون، شركتهاي بازرسي كالا و غیره است.

 وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱۰ فقره از واحدهاي توليدي و خدماتي ۵ شهرستان تحت پوشش بازديد و بيش از ۲۰۶ فقره نيز نمونه برداري شده است، اضافه کرد: تعداد پروانه هاي داراي اعتبار تحت پوشش اين نمايندگي ۸۷ فقره است.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین