جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مرکز انتقال خون لارستان جنوب فارس و شمال هرمزگان را تحت پوشش دارد

مسئول سازمان انتقال خون لارستان گفت: این مرکز تمام منطقه جنوب فارس و شمال هرمزگان را که شامل ۶ بیمارستان و ۳ مرکز تالاسمی است، زیرپوشش دارد. محمدرضا خرم‌بخت در…

مسئول سازمان انتقال خون لارستان گفت: این مرکز تمام منطقه جنوب فارس و شمال هرمزگان را که شامل ۶ بیمارستان و ۳ مرکز تالاسمی است، زیرپوشش دارد.

محمدرضا خرم‌بخت در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان، با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر با مراجعه مراکز انتقال خون این شهرستان اقدام به خوندهی کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۹۵ درصد از آنها مرد و ۵ درصد نیز زنان بوده‌اند.

وی افزود: بیشترین مقدار خوندهی در مربوط به گروه خونی «O» مثبت با ۳۸ درصد و کمترین گروه خونی نیز مربوط به «AB» منفی بوده است.

مسئول سازمان انتقال خون لارستان با برشمردن فوائد خون‌دهی، تصریح کرد: اهدای خون علاوه بر پاداش معنوی و انسان دوستانه سبب سلامت و تندرستی فرد می‌شود.

خرم‌بخت با اشاره به اینکه در تحقیقاتی که در مجامع جهانی صورت گرفته خوندهی سبب جلوگیری از برخی سرطان‌ها و افزایش نشاط و شادابی افراد می‌شود، گفت: اهدای خون سبب تنظیم غلظت خون افراد می‌شود و از طرفی با خون‌دهی سیستم ایمنی بدن فرد مورد آزمایش‌های گران قیمتی مانند ایدز قرار می‌گیرد و اگر فرد مشکوک به بیماری باشد به صورت خصوصی به او پیام داده می‌شود.

مسئول سازمان انتقال خون لارستان با بیان اینکه این مرکز تمام منطقه جنوب فارس و شمال هرمزگان را که شامل ۶ بیمارستان و ۳ مرکز تالاسمی است، زیرپوشش دارد، افزود: در برخی مراکز دیگر خون‌گیری انجام می‌شود اما برای انجام آزمایشات و تولید فرآورده خون‌ها به لار ارسال و سپس دوباره به جاهایی که خون نیاز دارند، ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساعت کار مراکز انتقال خون لارستان افزود: این مورد یکی از دغدغه‌های ما نیز هست تا مردم به راحتی بتوانند به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، اما محدودیت زمان، پرسنل و محدودیت‌های تولید فرآورده سبب می‌شود تا کار خون‌گیری فقط منوط به صبح‌ها باشد.

خرم‌بخت با اشاره به اینکه در طول ماه مبارک رمضان کار خون‌گیری از بعد از افطار تا ساعت ۲۴ بامداد ادامه دارد، تصریح کرد: علاوه بر پایگاه انتقال خون شهر جدید، در پایگاه شهرقدیم نیز در ماه مبارک رمضان در نوبت صبح خون‌گیری انجام می‌شود.

وی درباره شرایط اولیه برای فردی که تقاضای خون‌دهی دارد، گفت: افراد باید دارای ۱۸ سال سن و حداقل ۶۰ کیلو وزن باشند و معمولا تا ۶۰ سالگی می‌توان خون اهدا کرد.

مسئول سازمان انتقال خون لارستان بیان کرد: زمان استفاده از پلاکت خون بین ۳ تا ۵ روز است و از گلبول قرمز بر اساس شرایط نگهداری تا ۴۰ روز می‌توان استفاده کرد و پلاسمای خون نیز به دلیل شرایط خاص نگهداری تا ۷ سال هم امکان نگهداری دارد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “مرکز انتقال خون لارستان جنوب فارس و شمال هرمزگان را تحت پوشش دارد”

  1. مهران گفت:

    انشالله به اميد ارتقاي اين مرکز و تبديل ان به مرکز جامع انتقال خون جنوب فارس

  2. مهراني گفت:

    جناب جعفر پور چندين اداره هستند که زمينه ارتقا به کل را دارند اداره تعزيرات حکومتي و سازمان انتقال خون و اداره زندان که چندين شهرستان را تحت پوشش دلرند و همچنين اداره فرهنگ و ارشاد که جنابعالي مسوول اصلي ان هستيد ،پس بشتابيد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین