شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
هشدار مدیر جهاد کشاورزی لارستان:

پاجوش درخت خرما از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد نکنید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: با توجه به مشاهده یک حشره و آفت وارداتی درخت نخل، به باغداران توصیه می‌شود که از ورود پاجوش درخت نخل خرما از کشورهای…

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: با توجه به مشاهده یک حشره و آفت وارداتی درخت نخل، به باغداران توصیه می‌شود که از ورود پاجوش درخت نخل خرما از کشورهای حوزه خلیج فارس خودداری کنند. فرزاد قاسمی افزود: آفت سرخرطومی خرما حشره‌ای به رنگ حنایی به طول ٣٥ میلی متر وعرض ١٠ میلی متر با خرطومی خمیده و بلند که از جوانه مرکزی غلاف‌های تازه تغذیه می‌کند.

وی ادامه داد: این آفت در نهایت باعث خشک شدن تاج درخت خرما و افتادن آن می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی لارستان اظهار کرد: این حشره اردیبهشت ماه امسال در سه اصله درخت خرما در روستای فیشور بخش اوز لارستان مشاهده و امحا شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قاسمی افزود: یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از گسترس این آفت، خودداری از ورود و انتقال پاجوش نخل از مناطق آلوده مانند کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین شهرستان‌های سراوان و پارسیان است که باغداران باید این هشدار را جدی بگیرند . مدیر جهاد کشاورزی لارستان اظهار کرد: باغداران در صورت مشاهده نشانه هایی مانند تغییر رنگ در برگ ها، تراوش مایع قهوه‌ای درتنه درخت، وجود سوراخ در تنه، مشاهده شفیره یا حشره در نخستین فرصت ممکن به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: در صورت گسترش این آفت، خسارت جبران ناپذیری به نخلداران وارد می‌شود و در این صورت تهدیدی جدی برای افزون بر ١٥ هزار تن خرمای تولیدی در این شهرستان خواهد بود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین