جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تهیه طرح تفصیلی شهر گراش کلید خورد

میلاد لارستان: مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان از آغاز تهیه طرح تفصیلی شهر گراش خبر داد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان از آغاز تهیه طرح تفصیلی شهر گراش خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، جلسه طرح تفصیلی شهر گراش با حضور مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، نماینده استانداری، نماینده میراث فرهنگی استان، جهاد کشاورزی، شهرداری، شورای اسلامی شهر گراش، نظام مهندسی  در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد .

مهرابی در حاشیه این جلسه اظهار داشت : اولین جلسه مشورتی و راهبری طرح تفصیلی شهر گراش که طرح جامع آن در تاریخ ۲۰/۰۹/۱۳۸۹ توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس مصوب شده ، تشکیل و با برگزاری این نشست رسما مطالعات آن آغاز گردید  و اولین جلسه بررسی وضع موجود در کمیته فنی خرداد ماه سال جاری برگزار گردید .

وی افزود : مطالعات تهیه طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع صورت می پذیرد و در حقیقت تنظیم برنامه های مفصل و اقدامات جزئی و دقیق در مناطق و محلات شهری و طراحی آن ها را به عهده دارد. علاوه بر این، تکلیف تمامی قطعات زمین را به لحاظ کاربری، تراکم ساختمانی و گذربندی مشخص می کند و به عنوان یک سند در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت .

مهرابی با بیان اینکه طرح تفصیلی گراش توسط مهندسین مشاور ذیصلاح شهرسازی تهیه و بودجه آن از محل اعتبارات شهرداری گراش تامین می شود ، افزود  : اقدامات نظارتی آن توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان و طبق ساز و کار قانونی تعریف شده صورت می پذیرد و این طرح برای محدوده ای به مساحت ۷/۱۵۶۵ هکتار ، تهیه خواهد شد .

مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل سپس به تببین این طرح پرداخت و افزود : بر اساس تعریف ارائه شده در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح تفصیلی، بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین شده و بر این اساس نقشه ها و مشخصات مربوط به مالکیت با توجه به مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می گردد.

وی در پایان تصریح کرد : بودجه ی تهیه ی طرح جامع و نیز تبدیل عکس های هوایی به نقشه که به عنوان اساس و از ملزومات تهیه طرح تفصیلی محسوب می شود ، از محل اعتبارات دولتی که در اختیار اداره کل راه وشهرسازی بوده ، تامین شده است .

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین