سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

ميگو پلو

براي پختن ميگو پلو، بي بي روش مخصوص به خودشو داره و با اون ميگو پلويي كه ما و شما مي‌پزيم كمي فرق داره. به هر حال اين هم يك…

براي پختن ميگو پلو، بي بي روش مخصوص به خودشو داره و با اون ميگو پلويي كه ما و شما مي‌پزيم كمي فرق داره. به هر حال اين هم يك نمونه از غذايي است كه اگه بپزين و بخورين، حتماً از طعم و مزه و بوي مطبوع اين غذا خوشتون مي‌آد.

مواد لازم:

برنج: نيم كيلو
ميگو: ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم
شويد: ۳۰ گرم يا ۱۰۰ گرم تازه
كشمش پلويي: به مقدار لازم
پياز متوسط: ۲ عدد
دارچين: يك قاشق سرصاف غذاخوري
روغن: به ميزان لازم
نمك، فلفل و زردچوبه: به ميزان لازم

طرزتهیه:

برنج را بعد از پاك كردن چند ساعتي در آب كافي خيس مي‌كنيم و قدري نمك روي آن قرار مي‌دهيم ميگوها را تميز كرده و شسته و درظرفي كه آب و كمي نمك به آن اضافه كرده‌ايم مي‌ريزيم. با حرارت كم آن را مي‌پزيم بعد از چند دقيقه آن را آبكش كرده وقتي آب آن گرفته شد پيازها را خلال كرده با كمي روغن سرخ مي‌كنيم. شويدها را خرد كرده با كشمش‌هايي كه شسته‌ايم و روي پارچه تميزي پهن كرده‌ايم و آبهاي كشمش گرفته شده همه را روي پيازها مي‌ريزيم تا كمي تفت بگيرد بعد ميگوها را با دو قاشق روغن، اضافه كرده و دوباره همه را تفت مي‌دهيم. ضمن اين كار،‌فلفل و زردچوبه و كمي نمك (در صورت لزوم) دارچين به مواد مي‌افزاييم و بعد شعله را خاموش كرده مواد آماده شده را مي‌گذاريم تا زماني كه برنج را پختيم و آبكش كرديم.

برنج نيز در قابلمه‌آب كه جوش آمده مي‌ريزيم و آبكش مي‌كنيم. موقعي كه برنج را دم مي‌كنيم مواد آماده شده را در وسط قابلمه روي سطح مياني پلوها، قرار داده و دوباره بر روي موادمان پلو مي‌ريزيم و كمي روغن روي برنج مي‌پاشيم و ان را دم مي‌كنيم. مي‌توان در صورت دلخواه در ته قابلمه سيب‌زميني ورقه شده بگذاريم. اين پلو را مي‌توان با ترشي خانگي يا سالاد فصل ميل كرد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۴:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین