پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

كباب كوبيده

امروز بي‌بي توي آشپزخونه‌اش دود كباب راه انداخته بود و اين بوي مطبوع تا چند تا كوچه اونورتر پيچيده بود. از اين بو، مي‌شد حدس بزني كه بي‌بي مهمون داره…

امروز بي‌بي توي آشپزخونه‌اش دود كباب راه انداخته بود و اين بوي مطبوع تا چند تا كوچه اونورتر پيچيده بود. از اين بو، مي‌شد حدس بزني كه بي‌بي مهمون داره اونم از نوع عزيز و مورد علاقه بي بي چون كمتر اتفاق مي‌افتاد كه دود كباب راه بيندازه. آخه اول عقيده داشت كه وقتي بوي دود كباب و عطر غذاهاي لذيذ توي كوچه مي‌پيچه، اگر كسي از همسايه‌ها يا عابرين، بوي اونو احساس كنن و هوس خوردن اون غذا را پيدا كنن، صاحبخونه گناه داره اگه بفهمه و به اونا نده يا براشون نبره. به همين دليل فهميدم كه بي‌بي امروز مجبور شده دود راه بيندازه و بوي غذاش كوچه را ورداره. به هر حال رفتم تا به بي‌بي كمك كنم. ديدم خودش تنهايي از كله سحر بلند شده و همه كارهاش رو انجام داده. آخه وقتي بي بي مهمون داره آروم و قرار ازش گرفته مي‌شه. بيشتر كارهاش هم شبا انجام مي‌ده تا روز كمتر كار داشته باشد و بيشتر بتونه پيش مهمونا بشينه. همه چي رو مرتب و آماده مي‌گذاره تا ظهر دنبالشون نگرده بايد از فرصت استفاده مي‌كردم و تا مهمونا نيومدن دستور پخت و تهيه كباب كوبيده رو از بي‌بي گرفتم و براي شما مي‌نوشتم. اين شما و اين هم دستور تهيه و پخت كباب كوبيده به روش بي‌بي:

مواد لازم:

گوشت سردست: ۸۰۰ گرم

پياز متوسط: ۴ عدد

جوش شيرين: ۲ قاشق مرباخوري سر صاف

نمك و فلفل و زردچوبه: به اندازه لازم

 

طرز تهيه:

ابتدا گوشت را شسته و مي‌گذاريم آب آن برود گوشت‌ها را ۲ بار چرخ مي‌كنيم تا خوب نرم شود. البته بايد گوشتها، كمي چربي داشته باشند. پيازها را رنده كرده و آب آن را مي‌گيريم. گوشتها را خوب ورز مي‌دهيم و يواش يواش پيازها را هم به گوشت اضافه مي‌كنيم و ورز دادن را ادامه مي‌دهيم به طوري كه گوشت‌ها حالت چسبندگي پيدا كند. دستمان را با كمي آب و جوش شيرين كه مخلوط كرده‌ايم خيس مي‌كنيم و در پشت و روي سيخ مي‌كشيم تا سيخ‌ها خيس شوند. بعد مقداري گوشت برداشته (با دست خيس ) و به دور سيخ مي‌پيچيم و به طور يكنواخت آن را ضخامت مي‌دهيم. چند تا سيخ كه به همين ترتيب آماده كرديم به مدت نيم ساعت در يخچال قرار مي‌دهيم. مقداري زغال را درون منقل ريخته آتش درست مي‌كنيم. آتش كه يكنواخت و تند شد سيخ‌ها را روي منقل قرار داده كباب مي‌كنيم و سعي مي‌كنيم پشت و رو كرده تا هر دو طرف كباب و برشته شود. البته نبايد كباب را زياد سرخ كرد چون خشك مي‌شود. بعد دو طرف آن را سماق ريخته و لاي نان در ديس مي‌گذاريم و نوش جان مي‌كنيم.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۴:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین