پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پدر و مادر؛ از خود پرسیده اید فرزندت در فضای مجازی چه می کند؟!!

توسعه تكنولوي و وفور موبايل‌ها در دست دانش‌آموزان و استعداد خوب آنان در فراگيري باعث جدايي فرزند از فرهنگ خانواده‌ها مي‌شود و او را به فضاي بعضاً ناسالم و خطرناك…

توسعه تكنولوي و وفور موبايل‌ها در دست دانش‌آموزان و استعداد خوب آنان در فراگيري باعث جدايي فرزند از فرهنگ خانواده‌ها مي‌شود و او را به فضاي بعضاً ناسالم و خطرناك مبتلا مي‌سازد و چون والدين از پرسش ‌هاي متنوع فرزندان نفس راحتي مي‌كشند به تصور اين كه او كار خوبي انجام مي‌دهد، به خود مشغول ساخته و خطرات ناشي از فرهنگ ماده‌گرايي و ارضای جنسي و… توسط خانواده‌ به فراموشي سپرده مي‌شود. غافل از اين كه اين عمل داستان آن سارقي است كه از او پرسش شد چه مي‌كني؟ گفت تار مي‌زنم. گفت: چرا صدايش بلند نمي‌شود پاسخ داد صدايش فردا مي‌آيد.

ما واقف نيستيم كه صداي فضاهاي مجازي و مشغوليت فرزندانمان فردا شنيده مي‌شود و آن موقع افكار اين عزيزان را ربوده و به سرقت برده‌اند.

گاهي از خود سوال كرده‌ايد برخي پرسش‌هاي جوانان ناشي از بي‌توجهي به دين يا به عبارت دقيق‌تر ناشي از انديشه سكولاريسم و ليبراليسم است؟! كه يا با خدا و معاد لجاجت دارند يا با خدا و پيامبر خصومت مي‌ورزند و يا به انديشه ماوراءالطبيعي بي‌اعنا هستند؟ اين خطري است كه بايد بيدار بود و فرزندان را با اعتقاد و باورهاي درست رشد داد و با آموزش صحيح فضاهاي مجازي و اينترنت و… خطرات برخي موارد را به او توجه داد و او را در مساجد كه سنگر حقيقي اسلام است به رشد رساند.

  1. ائمه جمعه و جماعت و هيئت امناء مساجد و پايگاهها توجه كنند در جذب جوانان كوشا باشند و براي آنان برنامه‌هاي متنوع پياده نمايند و با آموزش‌هاي اجتماعي لازم آنها را در رشته‌هاي مختلف هنري، اجتماعي، اعتقادي، سياسي، نظامي و… متخصص بار آورند تا با ديدي جامع‌الاطراف بتوانند مسئوليت‌ها را در آينده عهده‌دار شوند.
  2. شوراهاي شهر و شهرستان در ساختن فضاهاي تفريحي و سالم كوشا باشند و خيرين محترم تأسيس سالن‌هاي تفريحي، آموزشي، ورزشي و… به عنوان كار خير محسوب داشته و جوانان را در مسير صحيح هدايت فرمايند.
  3. پدران و مادران اهل مسجد هم بدانند كه براي نگهداري آئين الهي بايد هزينه كرد و از اين هزينه نهراسند.

چگونه دشمنان براي تبليغ افكار باطل خود صدها برابر هزينه مي‌كنند تا به يك درصد اهدافشان برسند! اما ما براي انديشه حق خويش حاضر به هزينه كردن نباشيم كه اگر درست و حساب شده هزينه كنيم درصد بالايي از اهداف را محقق خواهيم ساخت.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین