پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

بازنشر؛‌کدام یک از کالاهای تولیدشده در لارستان قابلیت صادرات دارد؟!

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با برشمردن پتانسیل های بالقوه این شهرستان در بحث صادرات کالا، از برخی محصولات تولید شده در کارخانجات لارستان که قابلیت صادرات دارند،…

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با برشمردن پتانسیل های بالقوه این شهرستان در بحث صادرات کالا، از برخی محصولات تولید شده در کارخانجات لارستان که قابلیت صادرات دارند، مثال زد.

علی‌محمد ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با تأکید بر لزوم توجه به موقعیت و امکانات این شهرستان در صادرات و واردات بار، اظهار داشت: به‌منظور رونق و ارتقاء اقتصاد مقاومتی، تقویت توسعه صادرات و بهره‌برداری از پتانسیل‌های موجود در کشور قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌توان کالاهای تولیدشده در لارستان و حتی جنوب کشور را به این کشورها صادر کرد.

وی با اشاره به قابلیت‌های مختلف شهرستان لارستان با توجه مراودات نزدیک مردم این منطقه با کشورهای حوزه خلیج‌فارس، افزود: بدلیل برقرار بودن مرتب پروازها از فرودگاه لارستان به این کشورها و جابجایی حجم زیادی از جمعیت، می‌توان با رایزنی‌های مناسب و شناسایی بازارهای هدف راه را برای صادرات هموار کرد.

این مسئول بابیان اینکه کالاهای مختلف درزمینهٔ صنعتی، معدنی، مصالح ساختمانی و خشکبار را می‌توان از مبدأ لارستان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه قطر صادر کرد، ادامه داد: در لارستان در بُعد صنعتی کالاهای باکیفیتی از قبیل انواع دستمال‌کاغذی، فرآورده‌های لبنی، ماکارونی، بیسکویت، تُن ماهی، انواع نان، خیار شور، سس کچاپ، حلوا مسقطی لاری، شیرینی‌جات و غیره تولید می‌شود که قابلیت صادرات دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با اشاره به محصولات معدنی این شهرستان مانند سیمان‌سفید، سنگ گچ، سنگ‌آهن، سنگ نمک غیرخوراکی و غیره، تصریح کرد: درزمینهٔ مصالح ساختمانی نیز آجر سه‌گل، پروفیل، ورق چینکو، انواع موزائیک‌های مصنوعی، اصلاح‌کننده قیر، فوم، تیر برق، خرپا و غیره در کارگاه‌های لارستان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: لارستان از گذشته دور تاکنون به‌عنوان مرکز مبادلات و تجارت مشهور بوده و به همین دلیل می‌توان با گسترش بازار توزیع این شهرستان درزمینهٔ عرضه انواع خشکبار همچون زعفران، زرشک، پسته، انواع تخمه، انجیر، بادام، کشمش، داروهای گیاهی، عسل و غیره باعث رونق اقتصادی کشور و این خطه شد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین