شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
سخنان امام خامنه ای در دیدار طلاب حوزه های علمیه تهران

برای تداوم انقلاب باید مبارزه کرد/فضای مجازی ابزار کارآمد/برای اثرگذاری باید درس بخوانید

رهبر انقلاب روز گذشته در دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران در سخنانی اظهار داشتند: انقلاب ادامه دارد؛ اینکه بعضی‌ها اینجور بگویند که انقلاب حادثه‌ای بود و تمام…

رهبر انقلاب روز گذشته در دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران در سخنانی اظهار داشتند: انقلاب ادامه دارد؛ اینکه بعضی‌ها اینجور بگویند که انقلاب حادثه‌ای بود و تمام شد و حالا برگردیم به زندگی عادی؛ این خیانت به انقلاب است. انقلاب تمام نمی‌شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از پایگاه مقام معظم رهبری ایشان بیان داشتند: انقلاب هنجارهای گذشته را به‌هم می‌ریزد، هنجارهای جدیدی را به‌وجود می‌آورد، حفظ این هنجارهای جدید تداوم انقلاب است. اگر انقلاب مبارزه لازم داشت تا به پیروزی برسد امروز هم مبارزه لازم است تا بتوانیم هنجارهای انقلاب را تثبیت کنیم و به نتیجه برسانیم؛ تا جامعه، جامعه‌ی اسلامی بشود.

ایشان افزودند: ما جامعه‌ی اسلامی نداریم؛ ما دولت اسلامی هم نداریم. ما توانستیم یک انقلاب اسلامی یعنی یک حرکت انقلابی به‌وجود بیاوریم؛ توانستیم براساس آن یک نظام اسلامی به‌وجود بیاوریم. تا اینجاها توفیق حاصل شده است و خیلی هم مهم است لکن بعد از این، ایجاد یک دولت_اسلامی و ایجاد تشکیلات مدیریتی اسلامی برای یک کشور است. ما در این قضیه هنوز خیلی فاصله داریم تا به مقصود برسیم.  البته معنایش این نیست که کسی احساس ناامیدی بکند؛ ابداً. ما با وجود همه‌ی مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها داریم پیش می‌رویم بلاشک. بنابراین مبارزه باید کرد.

رهبر انقلاب، درباره‌ی انتقادهای وارده به حوزه اظهار داشتند: این حوزه‌ای که شما می‌خواهید و به قول شما الان وجود ندارد، شما به‌وجود بیاورید. اراده و خواست شما حوزه را به‌وجود می‌آورد. ایشان خطاب به طلاب افزودند: شما آن جایگاه مدیریتی و پشتیبانی منابع مالی را ندارید اما تحقق خواسته‌های مطلوب، صرفاً‌ با داشتن مدیریت و منابع مالی به‌دست نمی‌آید؛ عنصر دیگری لازم است؛ آن عنصر دیگر همان چیزی است که شما دارید: انگیزه، میل، وضوح مطلوب و غایت مورد نظر؛ این‌ها لازم است و باید مبارزه کرد.

امام خامنه ای اظهار داشتند: بدون مبارزه هیچ چیز به‌دست نمی‌آید. حوزه‌ی مطلوب را باید با مبارزه به‌دست آورد. البته مبارزه به معنای زنده‌باد و مرده‌باد نیست؛ معنایش مبارزه‌ی سیاسی نیست. مبارزه یعنی تلاش، مجاهدت، گفتن، فکر کردن،  همفکری کردن، متشکل شدن. بنابراین این حوزه را شما درست کنید. البته ما وظیفه داریم کمک کنیم به شما. مدیران حوزه وظیفه دارند تسهیل کنند کارها را. آنچه را که باید در آینده به‌وجود بیاید، سنگینی بار مسئولیت آن را بر دوش خود احساس کنید

 

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشتند: دوران کنونی برای حوزه‌های علمیّه و برای روحانیّت یک ویژگی‌هایی دارد که با دورانهای قبل فرق میکند که این اختصاصات به نفع و در جهت توفیق روحانیّت است. ایشان افزودند: یکی از خصوصیّات ممتاز امروز، آماده بودن وسایل رساندن پیام است؛ همین فضای_مجازی … که «اسمش فضای مجازی است درحالی‌که واقعاً فضای حقیقی است»؛ یعنی این فضا درون زندگی بسیاری از مردم حضور دارد. خب همین فضای مجازی یک ابزار است؛ یک ابزار بسیار کارآمد برای اینکه شما بتوانید پیامتان را به اقصیٰ‌ نقاط دنیا برسانید، به گوش همه برسانید. این امکان دیروز نبود، امروز هست. یکی از امتیازات این است.

ایشان در خصوص جهد علمی اظهار داشتند: اگر میخواهید افکارتان، پیشنهادهایتان، خصوصیّات برجسته‌ای که روحیّه‌ی شما بحمدالله از آن برخوردار است، در جامعه تأثیر بگذارد، باید باسواد باشید، باید درس بخوانید، باید ملّا باشید. درس را جدّی بگیرید؛ نگویید حالا دنیا دارد براساس پیشرفتهای فنّی و فنّاوری و مانند اینها اداره میشود، ما نشسته‌ایم داریم مثلاً فرض کنید حاشیه‌ی ملّاعبدالله میخوانیم یا فرض کنید منطق مظفّر میخوانیم! نه، این منطق مظفّر را باید بخوانید؛ این کتاب نحو را یا کتاب صرف را به‌عنوان مقدّمه باید بخوانید؛ این کتاب فقه را و کتاب اصول را باید بخوانید تا بتوانید به‌عنوان یک روحانی  اثرگذار باشید.

باید درس خواند. ما در بین روحانیّون کسانی را داشتیم که ازلحاظ مبارزه چیزی کم نداشتند، امّا ازلحاظ علمی، نصاب لازم را نداشتند؛ اینها نتوانستند تأثیر قابل توجّهی در پیشرفت این مبارزه یا در ایجاد این حرکت عظیم بگذارند. آن کسی توانست که -مثل امام- در حدّ نصاب کامل بود. درس بخوانید! این توصیه‌ی اوّل من است؛ درس را جدّی بگیرید.

 

متن کامل بیانات رهبری را در اینجا بخوانید

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین