جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سردار سرلشکر سلیمانی:تا 2 ماه دیگر نابودی داعش را جشن می‌گیریم

سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران  در سخنانی  با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، با بیان اینکه ما همه شیعیان امام حسین(ع) هستیم و در زیر…

سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران  در سخنانی  با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، با بیان اینکه ما همه شیعیان امام حسین(ع) هستیم و در زیر قطرات اشک‌های مادران‌مان پرورش یافته‌ایم، خاطرنشان کرد‌: ماه محرم، ماه خون و شهادت‌، نماد غیرت‌، عظمت و جوانمردی‌ و ایثار است. امام حسین(ع) درس ایثار و شهادت و کرامت به همه آزادگان عالم داده است.

وی با اشاره به چند نکته از شخصیت‌های بزرگ بودایی‌، مسیحی و سنی پیرامون امام حسین(ع) افزود‌: امام حسین(ع) فقط متعلق به شیعه نیست، وقتی در کتابی نظرات این شخصیت‌ها را جستجو می‌کردم مثل یک مقتل و روضه برای ما بود. یکی از گویندگان این بیانات محمدعلی جناح، قائد اعظم پاکستان است که گفته است ما شیعه پاکستان هستیم ما در دامن مادران و در مکتب شیعه پرورش یافته‌ایم.

وی که در مراسم اربعین سردار شهید حسین پور در لنگرود سخن می گفت با بیان اینکه شهید حسین‌پور در شب شهادتش چهار بار مجروح شد، گفت: این شهید با مدیریتش جان ۱۰۰ نفر را نجات داد، این تابلوی زیبای معرفی جوان ایرانی است که باید الگو و مایه افتخار همه باشد.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه شهید حججی هم در زیر تیغ، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داد و این عملکرد برای همگان افتخار است، بیان کرد: ‌شهید حججی ‌توانست در میدان جنگ و در زیر تیغ چاقو خم به ابرو نیاورد و تابلوی زیبایی را از جوان متدین شیعی، ولایی و ایرانی را معرفی کند. همه کسانی که در صحنه سوریه حضور پیدا می‌کنند، “داوطلبانه و ملتمسانه” در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امروز کسانی که از عراق، افغانستان و پاکستان به‌عنوان مدافع حرم به سوریه آمدند، همه بدون استثنا داوطلبانه حضور یافته‌اند، اظهار داشت: شهدا افراد زیرک و باهوشی هستند و دلیل آن پیروزی آن‌ها در دنیا و آخرت است. ذکاوت این است که بین دنیا و آخرت، برنده آخرت شوید. وی با اشاره به اینکه با دیدن حوادث میانمار همانند کسی که روی تابه گذاشته شده رنج می‌بریم، افزود: وقتی یک شهر همانند حلب در محاصره قرار می‌گیرد، برای همگان احساس مسؤولیت و وظیفه به‌وجود می‌آید.

فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در برخی موارد دیپلماسی جواب نمی‌دهد،‌ بیان داشت: اگر دیپلماسی در برخی موارد جواب می‌داد امام علی(ع) و امام حسین(ع) از همه بهتر اهل دیپلماسی بودند. در مورد تروریست‌های منطقه راهی جز مقابله نیست، وقتی داعش ما را واجب‌القتل و نوامیس ما را مباح می‌داند، باید ایستادگی کرد. سرلشکر سلیمانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید بر دلیل دستور و فرمان حکم جهاد توسط آیت‌الله سیستانی تفکر کرد، عنوان کرد: چون راهی جز جهاد نبود این دستور صادر شد؛ ۱۵۰۰ انتحاری در ۷ ماه آماده عملیات بودند و این منطق راهی به جز جهاد باقی نگذاشت.

وی با بیان اینکه اعلام حکومت اسلامی در عراق نخستین پل برای رسیدن به ایران بود، گفت: داعش، عراق و شام را پلی برای رسیدن به ایران می‌داند، آیا ما می‌توانستیم بنشینیم ببینیم عراق و سوریه کی سقوط می‌کند و به ما برسند؟ بعد از ورود به مرزها، آن‌ها قصد کشتار داشتند و هیچ انسان متفکری چنین چیزی را قبول نمی‌کند که هیچ عکس‌العملی نشان ندهد و باید این حرکت در نطفه خشکانده می‌َشد.

وی با طرح این سئوال که چرا بیداری اسلامی نتوانست تبدیل به انقلاب شود؟ افزود: توده‌های مردم از رهبرهای آن‌ها بسیار جلوتر بودند و یکی از دلایل شکست اخوان‌المسلمین همین مورد بود در حالی که یکی از عوامل موفقیت ما در ۴۰ سال اخیر رهبری روشنگرانه مقام معظم رهبری است.

سرلشکر سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نخبه‌ها، هنرمندان، مسئولان کشوری و همگان باید بدانند که اگر فرهنگ ایثار و جانبازی مورد تقدیر قرار نگیرد، جامعه لطمه می‌خورد، اظهار داشت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت مورد تقدیر و تقدیس قرار نگیرد ما در ابعاد مختلف ضرر می‌کنیم. انسان باید در یکی از جهات دینی، انسانی و ملی، غیرت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس  به نقل از سپاه‌نیوز، فرمانده نیروی قدس سپاه با طرح این سئوال که چرا دشمنان جرأت تجاوز به خاک ما را ندارند؟، خاطرنشان کرد: دلیلش تجربه موفقی است که ملت ما در دوران دفاع مقدس و امروز در عراق و سوریه از خود نشان می‌‌دهد. دشمنان تلاش کردند این جنگ را جنگ شیعه و سنی جلوه دهند ولی امروز بیش از هر زمان در تاریخ، محبت بین شیعه و سنی وجود دارد.

سرلشکر سلیمانی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: وقتی شهید حججی به شهادت رسید پیامی صادر و در آن تاکید کردم تا ۳ ماه دیگر ریشه داعش را می‌خشکانیم، الان هم می‌گویم نابودی داعش نزدیک است و تا ۲ ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم و ایران، روسیه، سوریه و عراق باید این جشن را برپا کنند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۳:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “سردار سرلشکر سلیمانی:تا 2 ماه دیگر نابودی داعش را جشن می‌گیریم”

  1. محمد گفت:

    ان شاء الله

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین