پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

اندر احوال دوستی خاله خرسه اروپایی ها با ایران

آنچه مشهود است برجام به نفع آمريكا و اروپاست به همين خاطر اروپا يك صدا در مخالفت با لغو برجام صحبت مي كند. آنهايي كه دشمني شان با ايران ثابت…

آنچه مشهود است برجام به نفع آمريكا و اروپاست به همين خاطر اروپا يك صدا در مخالفت با لغو برجام صحبت مي كند. آنهايي كه دشمني شان با ايران ثابت است مخالف برجام نيستند اما هيچ يك از اروپاييان در مخالفت با تحريم هاي متوالي صادر شده از سوي آمريكا حرفي نمي زنند و به عكس بعضي از آنها در مورد محدوديت هاي تسليحات نظامي ايران و محدوديت توليد موشك ها سخن پراكنی مي كنند. هيچ يك از كشورهاي اروپايي در تروريست خواندن مردم ايران توسط آمريكا عكس العملي نشان ندادند. اين در حالي است كه معاون وزارت خزانه داري آمريكا در اظهار نظري گستاخانه مي گويد كه اين نهاد فقط به هدف گرفتن سپاه بسنده نخواهد كرد بلكه ارگان هاي ديگر دولتي كه بي ثباتي را ترويج داده و از تروريسم حمايت كنند را نيز هدف تحريم قرار مي دهد.

راستي عجب روزگاري شده ترويست پرورها مقابله كنندگان با تروريست را تروريست مي خوانند . هيچ يك از كشورهاي اروپايي نگفتند ايران در منطقه اي واقع شده كه آمريكا انبار باروت را تعبيه كرده و ايران اسامي حق دفاع از خود را دارد بلكه بعكس فرانسه، انگليس و آلمان در بيانيه مشتركي گفتند «در برجام مي مانيم و براي مقابله با برنامه موشكي ايران با آمريكا همكاري مي كنيم » اين يعني دست طرف مقابل را بستن و اسب خويش را دواندن. اينها نشان مي دهد آنچه براي آنان اهميت دارد منافع خودشان است اما آمريكا به منافع معقول قانع نيست.

 

در كل، قضيه برد و باخت است نه برد برد. بايد توجه داشت نمي‌شود برجام بماند تحريم هم بماند اگر برجام بايد بماند تحريم‌ها بايد برداشته شود فريب دشمن نخوريم و با كام طمعي كه گشاده است خود را به چنگال ديو ديوانه نيفكنيم.

اروپا مي‌بايست همگام با استمرار تداوم برجام رفع تحريم‌ها را نيز تحقق عملي بخشد و تفاهم‌نامه‌ها نيز به قرارداد دو طرفه بدل نمايد كه آمريكا بداند زمان تحريم سپري گشته و تاريخ آن گذشته است در غير اين صورت اروپا و امريكا در يك جهت گام برمي‌دارند تنها نقش پليس خوب و بد را بازي مي‌كنند كه به نظر مي‌رسد چنين باشد!

پس بيش از اين خود را مشغول اين جريان‌ها نكنيم به خود آئيم و در راه تعالي و ترقي و توسعه جامعه خويش با اتكاء به مردم گام برداريم و با تمام توان خدمت كنيم و از خداوند منان ياري و استمداد بخواهيم.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین