یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

جعفرپور: امکان ارتقای درآمد صنایع دستی از۲۴۰ میلیون به ۲ میلیارد دلار وجود دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس  گفت: درآمد ایران در بخش صنایع دستی حدود ۲۴۰ میلیون دلار است که در صورت برنامه‌ریزی امکان ارتقاء آن به ۲ میلیارد دلار وجود دارد. به…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس  گفت: درآمد ایران در بخش صنایع دستی حدود ۲۴۰ میلیون دلار است که در صورت برنامه‌ریزی امکان ارتقاء آن به ۲ میلیارد دلار وجود دارد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت جمشید جعفرپور ضمن اشاره به معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به برخی از موضوعات مطروحه از سوی نمایندگان در این خصوص اشاره کرد و گفت: حرکت به سمت واگذاری اختیارات و خصوصی‌سازی، آموزش مسائل مختلف در حوزه گردشگری همچون آموزش هتلداری، تورگردانی و کارآفرینی از این طریق، ضرورت توجه به برخی از هنرهای در حال زوال و حمایت از هنرمندانی که نسل آن‌ها و هنرشان رو به انقراض است، هماهنگی با وزارت امورخارجه به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری ازسوی سفرا و رایزن‌های فرهنگی، تبادل نظر درباره ادامه کار به صورت سازمان و وزارتخانه و… از جمله موضوعات مورد تاکید نمایندگان به شمار می‌آیند.

جعفرپور با بیان اینکه به گفته مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، درآمد ایران در بخش صنایع دستی حدود ۲۴۰ میلیون دلار است که در صورت برنامه‌ریزی امکان ارتقاء آن به ۲ میلیارد دلار وجود دارد، افزود: نبود برندهای شناخته شده در حوزه صنایع دستی، ضعف در بازاریابی برای صدور محصولات به نقاط مختلف جهان از جمله مشکلات مورد اشاره رئیس سازمان میراث فرهنگی محسوب می‌شوند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش اضافه کرد: به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران در تولید صنایع دستی با مشکل خاصی رو به رو نیست اما در زمینه توزیع و صادرات مشکلات متعددی وجود دارد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین