جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

دورهمی عکاسان و اهل کتاب لارستان

عکاسان لارستان درآخرین شب از دومین نمایشگاه تخصصی عکس با موضوع کتاب و کتابخوانی ، میزبان جمعی از اهل کتاب و منتقدین فرهنگ و هنر این شهرستان بودند. در این…

عکاسان لارستان درآخرین شب از دومین نمایشگاه تخصصی عکس با موضوع کتاب و کتابخوانی ، میزبان جمعی از اهل کتاب و منتقدین فرهنگ و هنر این شهرستان بودند. در این جمع صمیمی راهکارها و چالش های تشویق و ترغیب شهروندان به امر کتابخوانی ، از طریق گونه های هنر عکاسی و تصویر سازی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ؛ در ابتدای این نشست محمد معتمدیان معاون مدیرکل و رییس نهاد کتابخانه های لارستان ضمن تقدیر از همراهی هنرمندان عکاس و اعضای هیئت مدیره انجمن عکس لار در برپایی دومین نمایشگاه عکس با موضوع کتاب و کتابخوانی ، سطح کیفی آثار را از منظر بازدیدکنندگان به لحاظ محتوا و فرم ، به مراتب بالاتر و مطلوب تر از نمایشگاه اول دانست و ابراز داشت که این نمایشگاه ، به درخواست اداره کل کتابخانه های فارس در کتابخانه ملی شیراز نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

پس از آن فرزاد قناعت پور رییس پارک علم و فنآوری لارستان طی سخنانی بحران های موجود در جامعه را به دوشکل بحران های آشکار و خاموش تقسیم کرد و گفت : بحران های خاموش از قبیل مصرف گرایی ، اعتیاد ، طلاق و همچنین سرانه پایین مطالعه می باشد و معتقدم برای خلق یک اثر هنری در این زمینه ها ، بایستی خود هنرمند با این بحران درگیر و به زوایای آن واقف باشد .

وی با بیان این پرسش که هنرمندان چقدر به بحران کتاب و مطالعه واقف و درگیر هستند ؟ از زبان میشل فوکو بیان داشت : هنرمند زمانی در رسالت اجتماعی خود و رفع بحران های اجتماع می تواند تاثیرگذار باشد که دغدغه و ناهنجاری های اجتماعی را به خوبی درک کند ، به خودسازی برسد و خلق اثر را برگرفته از ضمیر ناخودآگاه درگیر با بحران به منصه ظهور برساند.

پس از آن حمید منشی از فعلان فرهنگی اجتماعی و مدیرمسئول خبرگزاری آفتاب لارستان به بیان نکاتی در زمینه ترکیب هنرها در یک اثر واحد پرداخت و گفت : در این نمایشگاه از ابزار عکس به شکل خوبی برای انتقال مفهوم استفاده شده است .

وی جذابیت تصویر را در امر روزنامه نگاری غیر قابل انکار دانست و ابراز داشت گزارش تصویری که عکاسان به ثبت می رسانند همیشه از بربازدیدترین بخش های یک خبرگزاری بوده است و این موضوع نشان دهنده اوج نگاه بصری شهروندان به یک مقوله اجتماعی است .

وی نسل جوان حاضر در این نمایشگاه را نوید بخش رویش نسلی از هنرمندان متعهد در لارستان دانست و در یک انتقاد کلی ، برجستگی و غلبه تکنیک بر اندیشه را از نقاط ضعف برخی آثار راه یافته به این نمایشگاه دانست.

سپس عکاسان و اهل کتاب به بیان نقطه نظرات خود در بسط و توسعه فرهنگ کتابخوانی از طریق مبانی و شاخه های هنری پرداختند .

در پایان از طرف معاونت اداره کل و ریاست نهاد کتابخانه های لارستان ، بااهدای لوح تقدیر ، یک جلد کتاب تاریخ معاصر لارستان و اختصاص مبلغ هشتصد هزار ریال به هر اثر ، از شرکت کنندگان در این نمایگاه تقدیر به عمل آمد .

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین