چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه در لارستان برگزار شد

مراسم گرامی داشت سالروز شهادت شهید دکتر مفتح و روز حوزه و دانشگاه (۲۷ آذر) با حضور حجت الاسلام  موسوی امام جمعه لار رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشکده فنی…

مراسم گرامی داشت سالروز شهادت شهید دکتر مفتح و روز حوزه و دانشگاه (۲۷ آذر) با حضور حجت الاسلام  موسوی امام جمعه لار رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشکده فنی و حرفه ای و سازمان تبلیغات اسلامی لارستان،سرپرست آموزش و پروش لارستان،معاون پژوهشی حوزه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) و زهرای اطهر(س)،مسئول بسیج طلاب و نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از طلاب و دانشجویان درمحل کتابخانه هاشمی زاده مرکز علمی کاربردی لارستان  برگزارشد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی علمی – کاربردی لارستان در ابتدای این مراسم  امام جمعه لار در سخنانی از دانشگاهیان و حوزویان خواست تا با همکاری و تعامل جنبش علمی را در سطح شهرستان رقم بزنند. حجت الاسلام موسوی خرم اظهار داشت:  اولین نکته لازم وضروری در وحدت حوزه و دانشگاه این است که اگر بخواهید علوم اسلامی به معنای واقعی محقق گردد باید همراه با علم مسبوق به علوم اکتسابی نیز پرداخته شود. وی در ادامه عنوان نمود: در محیط های علم آموزی اگردر کنار آموزش، پروش نباشد محصولش مخرب است و عالمان متحتک بوجود می آیند.

وی افزود: محتوای آموزشی کتب دانشگاهی بر مبنای اصالت منفعت غرب تدوین شده است بنابراین می بایست محتوای آموزشی در راستای تولید علم و برمبنای اصالت حق تدوین گردد تا دانشجویان پس از ورود به آموزش عالی دچار تناقض نشوند.


صفا فرجام سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی لارستان نیز در جمع حاضرین پس از  گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر شهید مفتح از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت:  رسالت مهم دو نهاد حوزه و دانشگاه  آموزش علم و معرفت بوده و وحدت حوزه و دانشگاه و تعامل دراستفاده از ظرفیت های دو نهاد  زمینه گام نهادن در پله های رشد و ترقی را میسر می سازد.


گفتنی است بیان خاطرات شهید طلبه لارستان حمید رضا دانش زاده با کلام مرضیه دانش زاده خواهر شهید،سخنرانی دکتر مهدی زارع نماینده اساتید دانشگاه ،قرائت بیانیه نماینده دانشجویان بسیج دانشجویی شهید آوینی مرکز و تجلیل از اساتید روحانی حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گلباران قبور مطهر  امام جمعه فقید لار و  نماینده ولی فقیه در لارستان (حضرات آیات آیت اللهی و موسوی لاری)‌و نیز فاتحه خوانی بر قبرمطهر طلبه شهید دانش زاده از دیگر برنامه های این روز بود.

 

عکس: فرزاد عباسیان

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین