سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

دستگیری شکارچیان ۴ مرغابی وحشی در لارستان

عاملین شکار ۴ مرغابی وحشی در لارستان پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات…

عاملین شکار ۴ مرغابی وحشی در لارستان پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران نیروهای یگان محیط زیست لارستان فارس حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان متوجه یک خودروی پیکان شدند که درون یک بند خاکی افتاده و در باتلاق گیر کرده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان در این باره گفت: محیط بانان به تفتیش خودرو پرداخته و غیر از یک دوربین چشمی مورد مشکوکی مشاهده نکردند.

خدانظر انصاری اظهار داشت: مامورین به بررسی اطراف مشغول شده و پس از حدود نیم ساعت جست و جو چهار قبضه اسلحه شکاری دارای جواز حمل متعلق به سرنشینان خودرو را که در گوشه ای مخفی شده بود کشف نمودند.

محیط بانان از بوی باروتی لوله اسلحه ها احتمال دادند که متخلفین اقدام به شلیک و شکار غیرمجاز نموده اند بنابراین به تفتیش محدوده اطراف ادامه داده و لاشه چهار اردک وحشی تازه شکار شده را نیز کشف کردند.

متهمان در بازجویی ها به شکار غیرمجاز اردک های وحشی اعتراف نموده و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به دادسرا معرفی شدند.

متخلفین مبلغ چهار میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز سه عدد مرغابی وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین