پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

شهید جابری و عشق خدمت به دیگران…

روزی وی را در حال شستن ظرفهای غذای خود و همسنگران دیدم. تعجب کردم و پرسیدم: مگر بیکار هستی که ظرفهای دیگران را هم می شویی. در جواب گفت: اگر…

روزی وی را در حال شستن ظرفهای غذای خود و همسنگران دیدم. تعجب کردم و پرسیدم: مگر بیکار هستی که ظرفهای دیگران را هم می شویی. در جواب گفت: اگر می فهمیدی که خدمت به دیگران چقدر لذّت بخش است، تو هم این کار را می کردی. »(همسنگر شهید)

شهید حمید جابری
نام: حمید
نام خانوادگی: جابری
نام پدر: درویش
تاریخ تولد: ۱۳۴۵
میزان تحصیلات: دوم راهنمایی
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۰۸/۰۶
محل شهادت: جزیره مجنون
نام عملیات: پدافندی

سال ۱۳۴۵ در لار دیده به جهان گشود و نامش را حمید گذاشتند. حمید دوره ابتدایی را در دبستان مجتهدی به پایان رساند و پس از آن وارد مدرسه راهنمایی فرصت شد. سال دوم راهنمایی بود که  به شغل درب و پنجره سازی مشغول شد.

« از اول انقلاب عضو پایگاه امام حسن عسکری(علیه السلام) بود. او به فکر تمام همسایه ها و مستضعفان بود. اگر کسی از او کاری را می خواست که در توانش بود انجام می داد.  برای مستمندان بدون پول کار می کرد و آخر ماه حقوق ماهانه اش را خرج آنان می کرد. با خانواده بسیار خوش برخورد بود و نسبت به دین و مذهب، فردی متعصب و همیشه در دفاع از حق دیگران پیشتاز بود. » (خاطرات خانواده)

در ۱۸ سالگی عازم خدمت سربازی شد. آموزشی را در کازرون گذراند و پس از آموزش، به لشکر تکاور ذوالفقار مستقر در جزیره مجنون اعزام شد. « از هنگامی که با او همسنگر بودم مدام او را در ذکر و نام و یاد خدا می دیدم. روزی حمید را در حال شستن ظرفهای غذای خود و همسنگران دیدم. تعجب کردم و پرسیدم: مگر بیکار هستی که ظرفهای دیگران را هم می شویی. در جواب گفت: اگر می فهمیدی که خدمت به دیگران چقدر لذّت بخش است، تو هم این کار را می کردی. »(همسنگر شهید)

پس از چند ماه به مرخصی آمد. « می گفت: من در این دنیا نمی مانم و بزودی خواهم رفت. اگر روزی جسد مرا دیدید، برای من گریه نکنید و من در راه خدا و امام حسین (علیه السلام) شهید می شوم. به برادرش می گفت: تا جان در بدن داری، اسلحه خود را به سینه بفشار و تا نفس داری از انقلاب و اهداف عالی آن دفاع کن. » (خاطرات خانواده) تا اینکه ششم آبان ماه سال ۶۵ بر اثر اصابت ترکش خمپاره در جزیره مجنون به شهادت رسید.

« ای امت حزب الله، به فرمان رهبر تاکنون از انقلاب حمایت کرده اید و با اتحاد خود و توکل بر خداوند، عظیم ترین و کوبنده ترین ضربه را به پیکر مستکبران وارد کرده اید. از توطئه های استکبار جهانی غافل مباشید و دشمن اصلی را از یاد مبرید. مبادا به جای ایستادن در مقابل دشمن اصلی، در مقابل هم بایستید و به دامن زدن اختلافات کودکانه مشغول گردید که این خود نقشه دشمن قسم خورده اسلام است. خدایا ! تو شاهدی که از روزی که خود را شناختم تو را نیز شناختم؛ پس شهادت را نصیب من گردان و مرا همنشین با ائمّه معصومین (علیهم السلام) گردان. »(وصیت نامه)

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین