دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

هفته سوم دي ماه 1383 -شماره 361(انشا)

در این شماره انشاي یکی از شهروندان را به عنوان سرمقاله می آوریم تا مسئولین مربوطه جهت رفع نقایص یاد شده گامهای موثر بردارند. تا در ابتدا خداوند تعالی سپس…

در این شماره انشاي یکی از شهروندان را به عنوان سرمقاله می آوریم تا مسئولین مربوطه جهت رفع نقایص یاد شده گامهای موثر بردارند. تا در ابتدا خداوند تعالی سپس شهروندان را از خود راضی و خشنود کنند.
مدیر مسئول
موضوع انشا
شهرستان محل زندگی خویش را توصیف کنید و اگر از مسئولین شهر تقاضایی دارید بیان نمایید
من در یکی از شهرستانهای جنوبی استان فارس زندگی می کنم یکی از قدیمی ترین شهرستانهایی که می گویند روزی روزگاری مرکز تجارت و توسعه و علم و دانش بوده و اولین حرکت انقلابی حکومت الهی در عهد مشروطه از این نقطه آغاز شده است.
شهری که اکنون به دو شهرجدید و قدیم تقسیم شده است، مردمی بسیار آرام دارد که برخی از آنها حتی حاضر نیستند حقوق حقه خود را از مسئولین مربوطه مطالبه کنند.
شهرقدیم بافتی قدیمی دارد و دارای آثار باستانی متنوعی است. شهرجدید شهری بسیار زیباست که امید است شهرداری لار و شورای شهر هرچه سریع تر با شرکت گاز به توافق برسند و نگذارند که خیابانهای شهر مانند جگر زلیخا بیش از این زخمی شده و پاره پاره گردد. اخیرا که باران رحمت الهی نازل شده حفره ها به گودالهایی وحشتناک بدل شده که چندین ماشین را معیوب و خراب کرده است.
منزل ما در یکی از محلات دور دست واقع شده متاسفانه اینها حاضر نیستند چند بیل شن و قلوه سنگ بریزند و گودالها را پر کنند و تلفن هم نداریم چند سال قبل پدرم می گفت حدود ۸۰ هزار تومان پول مهیا کرده و برای تلفن ثبت نام نموده که هنوز تلفنی به ما نداده اند نمی دانم چرا؟! امید است مسئول مخابرات همتی به خرج بدهد و هرچه سریع تر تلفن ها را وصل نماید.
وضعیت برق ما نیز بهتر از دو مورد بالا نیست همیشه تابستانها بادهای تند موسمی می آمد و بعدش هم گاهی باران می بارید که به چهل پسین مشهور بود در آن موقع ها برق خاموش می شد و من می گفتم شکر خدا که ایام مدرسه و امتحان نیست وگرنه چه می کردیم اما امسال برق رفتگی  زمستان و تابستان نداشت متاسفانه در شبی که فردایش امتحان داشتیم برق خاموش شد و گفتند اتصالی پیدا کرده است و هرچه به معلم گفتیم که ما دیشب خاموشی داشته ایم و موفق به مطالعه نشده ام تاثیری نکرد.
تازه خوشحال شدم که مرا از کلاس اخراج نکرد گرچه در برخی مدارس متاسفانه هنوز اخراج از کلاس مرسوم است.
 شهر ما دارای یک بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی است که توسط یکی از خیراندیشان ساخته شده است و بیمارستان خوبی می باشد ولی کمبودهایی دارد و نمی دانم چرا در رفع کمبودها همت نمی کنند. همیشه در محل های دور از بیمارستان چند درمانگاه وجود داشت و پزشکان متخصص در روزهای خاص بیماران را معاینه می کردند متاسفانه همین هم جمع شده نمی دانم چه علتی داشته است. باید بیمارانی که وسیله نقلیه ندارند به مطب های خصوصی مراجعه کنند و چندین برابر خرج کنند تا معاینه شوند.
شهر ما یکی از شهرهایی است که آثار فرهنگی زیادی دارد کاروانسراهای خوبی از گذشته به یادگار مانده است اما میراث فرهنگی برای نگهداری و تعمیر آنها کاری فعال انجام نمی دهد در اغلب آنها فقط چند تابلو نصب کرده و سر خود رها نموده است.
از معلم انشاء معذرت می خواهم که به خاطر فشار بیش از حد درس ها و کمبود وقت راهی جز تمام کردن انشایم ندارم و از مساله تاکسی ها اعم از تاکسی های معمولی و تلفنی افزایش بی رویه نرخ های مواد غذایی و کالاهای مورد لزوم و زمین و مسکن  وضعیت بد رشوه گرفتن توسط برخی مامورین دولتی و… می گذرم و شما را به خدای بزرگ می سپارم.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۶:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین