سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

محدودیتی در پرداخت تسهلات گلخانه‌ای وجود ندارد

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پرداخت تسهیلات احداث گلخانه‌ کوچک و بزرگ‌مقیاس جهت ایجاد تولید و اشتغال گلخانه‌ای و صرفه‌جویی در آب محدودیتی وجود ندارد. به گزارش میلاد…

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پرداخت تسهیلات احداث گلخانه‌ کوچک و بزرگ‌مقیاس جهت ایجاد تولید و اشتغال گلخانه‌ای و صرفه‌جویی در آب محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی طهماسبی، گفت: ۱۹ درصد از تولیدکنندگان کشور در بخش کشاورزی بوده که حدود ۹۰ درصد مواد غذایی کشور به‌وسیله‌ی وجود همین تولیدکنندگان تولید می‌شود.

وی بابیان اینکه بخش تولید کشاورزی در طول چند سال، به‌صورت مداوم سالانه ۵ درصد رشد داشته است، افزود: ۸۰ درصد از مساحت کشاورزی در دنیا به‌صورت دیم است که ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید آن‌ها از دیم به دست می‌آید، اما در ایران ۱۰ درصد تولیدات از دیم و ۹۰ درصد وابسته به استفاده از آب زیرزمینی و روان آب است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه دولت درزمینه‌ی آب و آبیاری کم نداشته است، گفت: هیچ محدودیتی در اجرا وجود ندارد و برای راه‌اندازی سیستم تحت آبیاری محدودیت نداریم.

طهماسبی تصریح کرد: ۲۰ درصد از اراضی تحت پوشش آبیاری تحت‌فشار هستند که معادل یک هزار و ۹۵۰ هکتار، نزدیک به ۲ میلیون هکتار است.

وی ادامه داد: خام فروشی ظلم است که صنایع تبدیلی و تکمیلی به‌عنوان اصل قضیه برای حل این مشکل هستند؛ باید از بازار به تولید بیایم که در بحث باغداری که عمده‌ی محصولات صادراتی هستند باید این کار صورت بگیرد.

این مقام مسؤول بابیان اینکه اکثر محصولات کشاورزی به‌صورت کشت سالی یک‌بار هستند، مطرح کرد: امروزه در بحث تولیدات کشاورزی عرضه زیاد و تقاضا کم است که می‌شود کشاورز و باغدار محصولات خود را باقیمت کمتری بفروشد.

طهماسبی بابیان اینکه حدود ۳۰ درصد در کاهش مصرف آب نقش داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: یک هکتار کشت گلخانه‌ای با مدیریت خوب برابر ۱۰ تا ۱۲ هکتار فضای باز محصول می‌دهد.

وی بیان کرد: در تسهیلات احداث گلخانه‌ کوچک و بزرگ‌مقیاس جهت ایجاد تولید و اشتغال گلخانه‌ای و صرفه‌جویی در آب محدودیتی وجود ندارد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مقام اول اوز در تولید انجیر در سطح کشور، گفت: چیزی که در اراضی شیب‌دار تأکید می‌شود، استفاده از آب سبز است، درواقع آب یک نقطه برای استفاده مطلوب جمع می‌شود.

طهماسبی تصریح کرد: ۵۰۰ هزار هکتار در اراضی دیم در استان هست که در چند سال آینده ۴۸ هزار هکتار آن به کشت گیاهان دارویی می‌پردازند.

وی با اشاره به اهمیت آفت در تخریب محصولات، مطرح کرد: اگر آلودگی آمد غیرقابل علاج است؛ باید در حمل‌ونقل نهال‌ها مواظب بود.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۴:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین