پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

ذخیره خون در سازمان انتقال خون فارس به مرز بحران رسیده است

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: میزان ذخیره خون در سازمان انتقال خون فارس به مرز بحران رسیده و تنها برای ۲ یا ۳ روز بیشتر قادر به خون‌دهی نیستیم….

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: میزان ذخیره خون در سازمان انتقال خون فارس به مرز بحران رسیده و تنها برای ۲ یا ۳ روز بیشتر قادر به خون‌دهی نیستیم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسین کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصرف خون در بیمارستان‌ها بسیار بالا است و مراجعه مردم به مراکزاهدا خون کمترشده و از اقشار مختلف جامعه درخواست می‌شود به سازمان انتقال خون مراجعه و بیماران را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری تا ۱۵ اسفند ماه ۹۱ هزار واحد پلاکت، ۶۰ هزار واحد پلاسما و ۱۶ هزار واحد کرایو به جز بیمارستان‌های فسا، جهرم، لار و آباده به دیگر بیمارستان‌های استان فارس توزیع شده‌است.

مدیرکل انتقال خون استان فارس تصریح کرد: توزیع ۵۰۰ واحد خون به زلزله زدگان استان کرمانشاه و نیز ۱۵۷ هزار واحد خون در سال جاری به بیمارستان‌ها توزیع شده‌است.

کریمی بیان داشت: پایگاه انتقال خون قوامی و نمازی شیراز به جز روز‌های تعطیل نوروز در ۲ شیفت و نیز پایگاه‌های اقماری شهرستان‌های آباده، داراب، فسا، داراب و لار در روز‌های غیر تعطیل آماده خون گیری هستند.

وی اضافه کرد: میزان خون دهی آقایان از ۱٫۲ درصد سال گذشته به ۵٫۲ دهم سال جاری افزایش یافته و خانم‌ها نیز از ۳٫۹ به ۴ دهم درصد رسیده‌است.

کریمی بیان داشت: در طول سال در سازمان انتقال خون ۳ یا ۴ مورد خون گیری اچ آی وی مثبت مشاهده شده که بلافاصله افرادکه مبتلا به این بیماری هستند به واحد‌های مشاوره منتقل شده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: میزان ذخیره خون در سازمان انتقال خون فارس به مرز بحران رسیده و تنها برای ۲ یا ۳ روز بیشتر قادر به خون‌دهی نیستیم.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین