پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
فرماندار ویژه لارستان

زیرساختهای گردشگری در لارستان فراهم نشده است

فرماندار ویژه لارستان، گفت: بازار قیصریه، قلعه اژدهاپیکر و باغ نشاط ۳ میراث فرهنگی گرانبهای لارستان هستند که متأسفانه اقدامات اساسی و زیربنایی در خور شأن که بتواند منظره مجلل…

فرماندار ویژه لارستان، گفت: بازار قیصریه، قلعه اژدهاپیکر و باغ نشاط ۳ میراث فرهنگی گرانبهای لارستان هستند که متأسفانه اقدامات اساسی و زیربنایی در خور شأن که بتواند منظره مجلل و زیبایی برای جذب گرشگر و همچنین رونق و بستر آن را فراهم کند، صورت نگرفته است.

به گزارش میلاد لارستان جلیل حسنی در جلسه با مسئولان و فعالان میراث فرهنگی لارستان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس برگزار شد در سخنانی یکی از برنامه های اساسی و حساس در شهرستان لارستان را موضوع میراث فرهنگی دانست و اظهار کرد: انتظار و مطالبه افکار عمومی بهبود وضعیت میراث فرهنگی در شهر لار و بخش هاست.

وی با اشاره به بنیه قوی شهرستان لارستان در ابعاد تاریخی و میراث فرهنگی، افزود: انچه اولویت اساسی از نظر مردم و کارشناسان است، بافت قدیم و تاریخی شهر لار با توجه به جایگاه سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی قابل قبول نیست.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه به جهت تردد بالای مسافران از شهر لار با توجه به قرارگیری در مسیر ترانزیتی جنوب به شمال و عبور آنها از بخش قدیمی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، تصریح کرد: باید با تفکیک بافت های تاریخی و فرسوده نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه بازار قیصریه، قلعه اژدهاپیکر و باغ نشاط ۳ میراث فرهنگی گرانبهای لارستان هستند که متأسفانه اقدامات اساسی و زیربنایی در خور شأن که بتواند منظره مجلل و زیبایی برای جذب گرشگر و همچنین رونق و بستر آن را فراهم کند، صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: در بسیاری از شهرها از فضاهایی با موقعیت قلعه اژدهاپیکر مکان های تفریحی مصنوعی می سازند اما در شهر لار با وجود چنین نقطه ای هیچ استفاده ای نشده که می توان با برنامه ریزی و هماهنگی بهتر از آن بهره گرفت.

وی با تقاضا از مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس مبنی بر توجه و بازآفرینی به آثار تاریخی شهرستان لارستان همچون سایر شهرستانهای استان، گفت: انتظار می رود با اولویت بندی و متناسب با ظرفیت استان فارس، به شکل سالیانه به آثار متعدد باستانی موجود در شهرها و روستاهای لارستان رسیدگی و مورد استفاده قرارگیری و در یک زمان بندی برنامه ریزی شده علاوه بر بازسازی کامل انها از تخریب این آثار باارزش جلوگیری شود.

فرماندار ویژه لارستان با انتقاد از وضعیت بسیار نامناسب امکانات، فضای فیزیکی، تجهیزات، نیروی انسانی و غیره اداره میراث فرهنگی لارستان، افزود: اداره ای با تحت پوشش داشتن ۶ بخش، ۸ شهر با وسعت بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع نیازمند امکانات قوی و نیرومند است.

حسنی با اشاره به تأکیدات دولت در بازسازی بافت های فرسوده در سطح کشور، تصریح کرد: اگر با هماهنگی و برنامه ریزی نهادهای مرتبط از موقعیت به وجود آمده استفاده نشود، علاوه بر از دست رفتن رونق گردشگری، با بروز کوچکترین حوادث طبیعی مثل بارندگی دچار بحران جدی در شهر لار خواهیم شد.

این مسئول یادآور شد: باید با فراهم سازی حضور وزرای مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و بافت های تاریخی و فرسوده، نسبت به رفع موانع موجود در بهسازی این مکان ها اقدام کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۸:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “زیرساختهای گردشگری در لارستان فراهم نشده است”

  1. ناشناس گفت:

    اي کاش اين حرفها و سخنرانيها تمامي داشت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین