شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
رئیس میراث فرهنگی لارستان

کاروانسراهای نو و گلشن به عنوان پروژه های نفیس در نظرگرفته شوند

رئیس میراث فرهنگی لارستان با بیان اینکه مدتی پیش بانک پاسارگاد مایل به سرمایه گذاری و بهره گیری از کاروانسراهای معتمد، گلشن و نو بود که متأسفانه به دلیل مالکیت…

رئیس میراث فرهنگی لارستان با بیان اینکه مدتی پیش بانک پاسارگاد مایل به سرمایه گذاری و بهره گیری از کاروانسراهای معتمد، گلشن و نو بود که متأسفانه به دلیل مالکیت خصوصی ۳۰ نفر در این کاروانسراها این کار میسر نشد، گفت: مالکین حاضر به فروش یا تعمیر نیستند و هیچگونه همکاری در این زمینه ندارند و با وجود همکاری میراث فرهنگی، متأسفانه این کار عملی نشد.

به گزارش میلاد لارستان سیما علویه در جلسه با مسئولان و فعالان میراث فرهنگی لارستان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس برگزار شد در سخنانی با اشاره به اوضاع نامناسب بودجه ها به ویژه در بحث میراث فرهنگی، اظهار داشت: با توجه به سیاست کلان کشور مبنی بر توجه به بافت های فرسوده و تاریخی، بهتر است د این زمینه متمرکز شد.

وی با تأکید بر تمرکز بودجه ها بر اتمام ضلع غربی بازار قیصریه، افزود:پیشنهاد می شود مدیری که برای پایگاه تاریخی شهر لار برگزیده می شود، بر اتمام این پروژه اهتمام داشته باشد.

رئیس میراث فرهنگی لارستان با بیان اینکه مدتی پیش بانک پاسارگاد مایل به سرمایه گذاری و بهره گیری از کاروانسراهای معتمد، گلشن و نو بود که متأسفانه به دلیل مالکیت خصوصی ۳۰ نفر در این کاروانسراها این کار میسر نشد، تصریح کرد: مالکین حاضر به فروش یا تعمیر نیستند و هیچگونه همکاری در این زمینه ندارند و با وجود همکاری میراث فرهنگی، متأسفانه این کار عملی نشد.

وی با بیان اینکه مرمت بخشی از بناها به دلیل اوقافی بودن نیازمند همکاری و همت اداره اوقاف و امور خیریه است، ادامه داد: اگر کاروانسراهای نو و گلشن به عنوان پروژه های نفیس مصوب شود، مالکین موظف به مشارکت یا فروش می شوند.

علویه با ابراز تأسف از موانع موجود در زمینه تغییر کاربری ها از اداره مسکن و شهرسازی خواست تا در این زمینه تسهیلات لازم را در نظر بگیرند.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین