چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

هفته دوم امرداد ماه 1386- شماره 479 (علماي اسلامي بايد تبرّي جويند)

فتواي اخير برخي از عالم‌نماهاي عربستان سعودي مبني بر كشتار مسلمين و تخريب عتبات عاليات و حرمين سيدالشهدا و ابوالفضل ثابت كرد كه اينان نه اسلام را مي‌خواهند نه انسانيت…

فتواي اخير برخي از عالم‌نماهاي عربستان سعودي مبني بر كشتار مسلمين و تخريب عتبات عاليات و حرمين سيدالشهدا و ابوالفضل ثابت كرد كه اينان نه اسلام را مي‌خواهند نه انسانيت را مي‌فهمند و نه آزادي را تشخيص مي‌دهند.
هر انسان آزادانديشي در عين اينكه انديشه و باورهاي خود را تبليغ مي‌نمايد به افكار و انديشه ديگران احترام مي‌گذارد اگرچه نظرش صحيح نباشد.
اما فتواي اخير جمعي از علماي تندرو وهابي نشان داد كه انديشه اختلاف افكني استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل از حلقوم اينان فرياد مي‌شود اينان چگونه به خود اجازه مي‌دهند به نام اسلام به كشتار مسلمانان دست يازند و خود را حامي مسلمين بدانند!؟
اينها بايد بدانند پيام روشن‌بينانه حسين بن علي (ع) كه آنان در پي تخريب حرم آن بزرگوارند جاودانه و هميشگي است كه آن زمان به لشكريان يزيد فرمود «ان لم تكن لكم دينٌ فكنتم لاتخافون المعاد فكونوا احراراً في دنياكم»
«اگر دين نداريد و شما را از روز قيامت ترسي نيست در دنياتان آزاد مرد باشيد.»
اين سخن بايد انديشه هر مسلمان انديشمند باشد برخي از علماي وهابي چگونه همه چيز را زيرپا مي‌نهند و فتواي تخريب حرمين شريفين و طبعاً كشتار جمعي از مردم بي‌گناه و بي‌دفاع را صادر مي‌نمايند.
دبير كل سازمان ملل چگونه در برابر كشتار جمعي و نابودي مقدسات مسلمين و ناامني دنيا سكوت مي‌كند و با سكوت خويش تروريسم را ترويج مي‌نمايد.
ضرورت دارد علماي اسلام بويژه علماي اهل سنت موضع خود را در برابر مواضع تروريستي برخي از علماي وهابي روشن سازند و با بيزاري جستن از اينگونه انديشه‌‌ها اجازه ندهند بنام اسلام و مسلمين آب به آسياب دشمن مسلمانان بريزند و اسلام را در افكار جهان مترادف تروريسم وانمود سازند.
جهانيان بدانند اسلام دين صلح و رحمت و انسانيت است و اعمال گروهي مغرض يا ناآگاه كه با فتاواي فاجعه بار خويش خواهان تشنج آفريني هستند نبايد به پاي اسلام و مسلمين نوشته شود.
حكومت عربستان در قبال اين پيش آمدها مستقيماً مسئول است و بايد جلو تشنج‌آفريني‌ها را بگيرد و بداند كه پيروان اهل بيت، حكومت سعودي را مسئول مستقيم اين حوادث مي‌داند.
 ما فراموش نكرده‌ايم كه بعضي از همانها فتواي ارتداد سلمان رشدي را به سختي دادند و حاضر نشدند بگويند مرتد بايد كشته و اعدام گردد.
شينده‌ها مي‌گفت: آنان اظهار نموده‌اند كه حكم اعدام يك جريان سياسي است بايد حكومت بدهد ما فقط فتوا مي‌دهيم.
 راستي فتواي نابودي و تخريب بناهاي مقدس و كشتار جمعي ناشي از آن يك جريان اعتقادي يا سياسي است آنهايي كه حكم اعدام رشدي مرتد را امضا نمي‌كنند چگونه به خود اجازه چنين جناياتي مي‌دهند.
برخي از همان علماي وهابي كه اينگونه فتوا مي‌دهند به جهانيان اعلام نمايند چند فتوا عليه دولت غاصب اسرائيل و  له ملت بيچاره فلسطين صادر كرده‌اند و براي طرد كشور غاصب اسرائيل چه برنامه‌اي ارائه نموده‌اند و چند كتاب عليه غاصبين نوشته‌اند و با كدام كشور ضد صهيونيستي متحد شده‌اند يا برعكس با صهيونيست‌ها عليه مسلمانان پيمان بستند.
علماي اسلامي و مردم مسلمان جهان بايد بيدار باشند و بدانند كه منافع صهيونيست‌ها و استكبار جهاني با منافع مفتي‌هاي وهابيت گره خورده و سخن شيطان بزرگ از زبان اين شيطان صفتان بي‌مسئوليت در بلاد اسلامي منتشر مي‌شود.
مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین