جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فعاليت 40 بانو در مرکز زنان نیکوکار بنی‌فاطمه(س) لارستان

عضو هیئت مدیره مرکز زنان نیکوکار بنی‌فاطمه(س) لارستان گفت: این مرکز خیریه ۱۸ سال است فعالیت دارد وهم‌اکنون ۴۰ بانو در این مرکز مشغول به‌کارند. هم زمان با روز جهانی کار…

عضو هیئت مدیره مرکز زنان نیکوکار بنی‌فاطمه(س) لارستان گفت: این مرکز خیریه ۱۸ سال است فعالیت دارد وهم‌اکنون ۴۰ بانو در این مرکز مشغول به‌کارند.

هم زمان با روز جهانی کار وکارگر محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار به همراه عبداله محبی رئیس شورای اسلامی شهر و عشرت جهاندیده عضوکمیسیون فرهنگی شورا از مرکز مشارکت زنان نیکوکار بنی فاطمه (س) لارستان بازدید کردند.

به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومي شهرداري لار در این بازدید محبی رئیس شورای اسلامی شهر لارضمن تبریک اعیاد بزرگ شعبانیه و همچنین روز کارگر، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد انگیزه برای مردم نسبت نظام اضهار داشت: ما خدمتگزاران باید با رفع مشکلات مردم، آنها را به نظام امیدوارتر کنیم.  وی ادامه داد شورای پنجم وشهردار یک تیم ۸ نفره را تشکیل داده‌که انشاالله بتوانیم بطور شایسته در خدمت مردم باشیم. محبی با بیان اینکه اشتغال با جلسه و سمینار محقق نمی شود گفت: شورا در بحث اشتغال به طور جد پیگیر است.

رئیس شورای شهر لار افزود: زنان نیکوکار شهرستان و اعضای هیئت مدیره این مرکز کارهای بزرگی را در زمینه اشتغال انجام داده اند واستمرار این امر حمایت همه جانبه مسئولین را می طلبد.

 عبدالله محبی تصریح کرد: مردم شریف منطقه لارستان باید با روحیه مطالبه گری، بهبود وضعیت مسکن، اشتغال و همچنین میراث فرهنگی را از مسئولین بخواهند. وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر لار با اقتدار و افتخار در خدمت مردم است، گفت: این شورا با روحیه و توانمندیهایی که دارد تمام تلاشش بر این است که به نحواحسن از فرصت ها استفاده کند و تا آنجایی که توان دارد بحث اشتغال را پیگیری نماید.

محبی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت اجتماعی عشرت جهاندیده عضو کمیسیون فرهنگی شورا اشاره کرد وگفت: با پیگیری های این فعال اجتماعی می توان به نقاط قوت خوبی در بحث بانوان منطقه دست پیدا کرد.‌ 

پیش از این نیز اشرف وثوقی عضو هیئت مدیره مرکز زنان نیکوکار بنی‌فاطمه(س) لارستان هم به ارائه گزارشی از این مرکز پرداخت. وی افزود: مرکز زنان نیکوکار بنی‌فاطمه(س) لارستان با هدف جلوگیری از تکدی‌گری و اشتغال زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست از سال ۱۳۷۹ در لارستان شروع به فعالیت کرد. وثوقی گفت: این مرکز در ابتدا با سرمایه اندک و بدون مکان مشخص، به همت بانوی خیر لاری خانم افتخار، افتتاح و بعدها با ساخت ساختمان این مرکز توسط بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی و با حمایت از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست آنها را  مشغول به‌کار کرد.

بانوان در این مرکز با خدمات خانگی، پخت نان محلی و خُرد و بسته‌بندی کردن سبزیجات مختلف درآمد کسب کرده و زندگی می‌گذرانند. وی اظهار داشت: این مرکز خیریه ۱۸ سال است فعالیت دارد وهم‌اکنون ۴۰ بانو در این مرکز مشغول به‌کارند.

وثوقی ادامه داد: در این مرکز همچنین کارهایی مثل تهیه مربا، انواع ترشیجات، حلوا، هسته کردن آلبالو، گرفتن آبغوره وآبلیمو و دیگر خدمات خانگی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرکز زمینه ایجاد اشتغال بیشتر را دارد، گفت: از مسئولان و همچنین خیران می‌خواهم با توجه به  صرف همه هزینه‌ها برای زنان نیازمند در ایجاد اشتغال و گسترش مرکز ما را یاری کنند تا بتوانیم از افراد بیشتری حمایت کنیم.  وی اظهار کرد: این مرکز همچنین در کنار تمام خدماتی که ارائه می‌کند صندوق قرض‌الحسنه فاطمه زهرا(س) را نیز دارد که به‌صورت ماهیانه به خانواده‌های نیازمند وام بدون بهره می‌دهد و صندوق دیگری نیز وجود دارد که ویژه خانواده‌های اعضای همین مرکز است.  وثوقی از کمک‌ها و حمایت‌های خیرین و دستگاه‌های اجرایی شهرستان قدردانی کرد و افزود: ما منتظر دست یاری دستگاه‌های اجرایی و خیران هستیم تا بتوانیم این مرکز را توسعه و افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

 در پایان جلسه از قسمتهای مختلف این مرکز بازدید و از بانوان نمونه مرکز تجلیل شد. گفتنی است این درجلسه جهاندیده نیز پیرامون توانمندیهای زنان در منطقه به ایراد سخن پرداخت.

 

مصباح قنادی: خبرنگار روابط عمومی شهرداری لار

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۶:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین