یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

آیت الله ایمانی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس، دار فانی را وداع گفت آیت‌الله اسدالله ایمانی شامگاه دوشنبه پس از تحمل هفت ماه بیماری کلیوی درگذشت. این عالم جلیل القدر در…

آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس، دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله اسدالله ایمانی شامگاه دوشنبه پس از تحمل هفت ماه بیماری کلیوی درگذشت. این عالم جلیل القدر در سال ۱۳۲۶ در شهرستان کازرون به دنیا آمد و عمر خود را صرف خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان کرد.

آیت الله ایمانی اردیبهشت امسال از سمت خود استعفا داد. نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه شیراز، امام جمعه شهر‌های کازرون و بوشهر، نخستین نماینده روحانی و نماینده، ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز و نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن استان‌های فارس و بوشهر از مهمترین مسئولیت‌های این عالم مجاهد در زندگی بود.

مراسم وداع با پيكر ایشان، امشب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌گردد. مراسم تشييع نیز روز چهارشنبه از دفتر امام جمعه واقع در ميدان امام حسين(ع) شیراز به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) انجام خواهد شد. پیکر آیت‌الله ایمانی در شهر مقدس قم به خاک سپرده خواهد شد.

 

متن استعفای آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خطاب به مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای که ۸ اردیبهشت منتشر شد به این شرح است؛

محضر مبارک ولی امر مسلمین جهان و رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای متع‌الله‌ المسلمین بطول بقائه‌الشریف
سلام علیکم
با آرزوی بهترین توفیقات و صحت و سلامت برای آن مقام منیع و عظیم‌الشأن، خاطر علی تصدیع می‌دهد؛ بعد از قریب چهار دهه بدوش کشیدن بار امانت، و انجام فرامین امام راحل و نصب‌العین قرار دادن منویات حضرتعالی، اینک احساس می‌کنم زمان آن رسیده تا حسب وظیفه، این امر خطیر و رسالت مهم را به صاحب آن بازگردانم. تا انشاءالله به دست شخصی توانمند و دلسوز سپرده، و هدایتگر و راهگشای استان باشد.
«فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ» باعث شد که در این چهل سال، ضمن احیای حوزه‌های علمیه در دو استان محل مأموریت و منسجم نمودن امور طلاب و اساتید و روحانیت معظم مناطق، تلاش برای کسب رضای خالق، خدمت به مخلوق، و عمل به تکلیف به چیزی حتی بیماری شدید، توجهی ننمایم. لیک اینک، ناخوشی و ضعف شدید جسمانی بر من غالب گشته، و مانع از انجام فرائض محوله شده است، فلذا از آن رهبر معظم، کسب اجازه و رد امانت دارم.
در پایان، از محضر حضرتعالی و مردم شریف استان‌های فارس و بوشهر که نمایندگی شما و امامت جمعه را در آن مناطق بعهده داشتم، حلالیت طلبیده و آرزو دارم همواره مشمول دعای خیرتان باشم.
والعاقبة للمتقین. والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
اسدالله ایمانی

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۸:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آیت الله ایمانی دار فانی را وداع گفت”

  1. ََa گفت:

    خدا رحمتشون کنه. ایشان انسان خیلی خوبی بودند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین