شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

از بررسی «بحران آب» تا تقاضای دیدار با «نماینده»، در جلسه پارلمان محلی لارستان

بر اساس برنامه زمان‌بندی، هفتمین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان با حضور ۱۳ نفر از نمایندگان بخش‌ها و شهرهای لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

بر اساس برنامه زمان‌بندی، هفتمین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان با حضور ۱۳ نفر از نمایندگان بخش‌ها و شهرهای لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای شهرستان لارستان، مهمان ویژه جلسه رییس اداره اطلاعات بود. عبدالرحیم مقیمی رییس شورا همزمان با حضور مهمان جلسه، ضمن خوشامدگویی و تقدیر از فعالیت‌های شبانه‌روزی وی و همکارانش در جهت حفظ امنیت و آرامش جامعه، میلاد امام زمان (عج) را که به روز «سربازان گمنام» نامگذاری شده به مجموعه وزارت اطلاعات و نیروهای اطلاعاتی- امنیتی لارستان بزرگ تبریک گفت.

در نشست صمیمانه رییس اداره اطلاعات و اعضای شورای شهرستان، به موضوع «نقش اساسی شوراهای اسلامی شهر و روستا در گسترش امنیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی» پرداخته و بر ارتباط مناسب، دوسویه و تنگاتنگِ نمایندگان بدنه‌ی مردمی نظام با متن جامعه تأکید شد.

در آغاز دومین نشست شورای اسلامی شهرستان در سال ۹۷، مقیمی رییس شورا ضمن تبریک اعیاد و مناسبت‌های گذشته، روز ملی شوراها را به همه اعضا و خانواده بزرگ شوراهای اسلامی در لارستان تبریک گفت و تصریح کرد: برگزاری مراسم مختلف به همین مناسبت در بخش‌ها، نشان از همت و تلاش خودجوش نمایندگان واقعی مردم دارد که مطمئناً در درگاه پروردگار مأجور خواهد بود.

وی نظارت قانونی شوراها بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را موضوعی مهم و کاملاً جدی ارزیابی کرد و افزود: شوراهای اسلامی باید بر قراردادهای منعقد شده در این نهادهای شهری و روستایی نظارت دقیق داشته باشند که این امر مستلزم تسلط همه اعضا بر قوانین حقوقی است.

«استفاده‌ی بجا و حساب شده از مُهر شوراها» موضوعی دیگری بود که بر اساس نامه‌ی فرمانداری ویژه لارستان، رییس شورای شهرستان آن را مورد تأکید قرار داد؛ وی خاطرنشان کرد: برای مسائل حقوقی، امنیتی و اختلافات خانوادگی و قبیله‌ای، شوراها از مهر شورا استفاده نکنند و تنها از طریق راهنمایی افراد  به مراجع  اداری برای رسیدگی به درخواستشان اقدام نمایند. مقیمی افزود: البته فلسفه وجودی شوراهای شهر و روستا ایجاب می‌کند در مسائلی غیر از این، با جدیت پیگیری و بر امور نظارت دقیق داشته باشند.

در ادامه، گزارش نمایندگان بخش‌ها و شهرهای لارستان از مراسم مختلف به‌مناسبت روز «شوراها»، روز «کارگر» و هفته «معلم»، بخش زیادی از جلسه را به خود اختصاص داد. موضوع برپایی نمایشگاه‌های عرضه کالاهای بومی به‌مناسبت سالِ «حمایت از کالای ایرانی»، موضوع مهم دیگری بود که بعضی اعضا به ارائه گزارش از آن پرداخته یا بر حمایت بیشتر مسئولین از چنین نمایشگاه‌هایی تأکید کردند.

همچنین در این نشست، چند تن از اعضا خواستار دیدار با نماینده مردم در مجلس یا حضور وی در جلسه بعدی شورای شهرستان شدند که مقیمی نیز در این زمینه قولِ برنامه‌ریزی داد و گفت: در صورت تمایل اعضا و هماهنگی با دفتر دکتر جعفرپور، می‌توانیم پیش از جلسه رسمیِ آینده، جلسه‌ای فوق العاده با ایشان در ماه رمضان داشته باشیم.

مشکلات عدیده مردم بعضی بخش‌ها برای دریافت پروانه کسب، معضلات مرتبط با نظام مهندسی به‌ویژه در شهرها و روستاهای اطراف، رسیدگی به موضوع مهمِ مرز و حوزه استحفاظی، تأکید بر نقش شوراها در کنترل بحران آب، لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر در روستاها برای اشتغال‌زایی، و اهمیت اطلاع‌رسانی از جلسات شورای شهرستان در همه رسانه‌های محلی و حتی استانی، موضوعات مهم دیگری بود که ۱۲ عضو دیگر این شورای فرادستی مطرح کردند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین