جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6
استاندار فارس مطرح کرد

بهره‌برداری 120 درصدی از منابع آب استان فارس!

استاندار فارس گفت: امروز ۱۲۰ درصد برداشت آب در فارس داریم درحالی‌که این میزان برداشت از منابع آب تجدید پذیر باید ۸۰ درصد باشد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

استاندار فارس گفت: امروز ۱۲۰ درصد برداشت آب در فارس داریم درحالی‌که این میزان برداشت از منابع آب تجدید پذیر باید ۸۰ درصد باشد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل تبادار در نشست شورای حفاظت از آب استان، با بیان اینکه هیچ‌گونه تناسبی میان بهره‌برداری از منابع آب و آب تجدید پذیر در فارس وجود ندارد، اظهار داشت: امروز به‌جای ۸۰ درصد، بیش از ۱۲۰ درصد از منابع آبی بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: بحران آب یک واقعیت است و نباید از آن فرار کنیم، مهم این است که برای هر بحران و مشکلی باید راهکار ارائه داشت.

استاندار فارس با بیان اینکه در بحران‌ها قطعاً عده‌ای متضرر می‌شوند، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات باید در راستای زندگی بهتر و تأمین معاش مردم بوده و این مهم با نگاه منطقی و متعادل امکان‌پذیر است.

تبادار با تأکید بر احداث سدهای نیمه‌کاره افزود: برای انتقال آب از دو سدی که فعلاً نمی‌توان از ذخیره آب آن استفاده کرد، باید تلاش جدی داشته باشیم تا آب آن در خط انتقال قرار گیرد.

مقام عالی دولت در فارس با بیان اینکه مدیران باید راهکار برای رهایی از خشک‌سالی ارائه دهند، افزود: نباید بحران آب تنها به برپایی یک جلسه منتهی شود و نیاز است که کارگروه‌هایی تخصصی به تجزیه‌وتحلیل این بحران پرداخته و برای خروج از آن، راهکار نشان دهند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین